اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور طلاب و روحانیان

همایش «جریان‏شناسی سلفیه در سوریه» در گرمسار برگزار شد

همایش «جریان‏شناسی سلفیه در سوریه» با حضور طلاب و روحانیان و هم‏زمان با دهه مبارک فجر در گرمسار برگزار شد.

همایش «جریان‏شناسی سلفیه در سوریه» در گرمسار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، همایش سیاسی با موضوع جریان‏شناسی سلفیه در سوریه با حضور طلاب و روحانیان شهرستان گرمسار و به همت معاونت تحلیل و بررسی بسیج طلاب و روحانیان شهرستان گرمسار در سالن اجتماعات حوزه علمیه گرمسار برگزار شد.

جانشین بسیج طلاب و روحانیان شهرستان گرمسار در این همایش اظهار کرد: جریان سلفیه در سوریه به دو دسته اصلاح‌طلب و تندرو تقسیم می‌شود.

مهدی مقربی افزود: جریان اصلاح‌طلب و معتدل در سوریه شیوه مسالمت‌آمیز را در مبارزه با حاکمیت در پیش می‌گیرد و با مشارکت سیاسی و اجتماعی اهداف خود را دنبال می‌کند.

جانشین بسیج طلاب و روحانیان شهرستان گرمسار افزود: جریان تندرو و رادیکال قلم ها را بر زمین گذاشته و با سلاح تکفیر و جهاد به مبارزه با حاکمیت می‌رود و خاستگاه آن سازمان‌های جهادی و تکفیری همچون القاعده و جبهه النصره است.

مقربی با اشاره به جریان سلفیه در سوریه گفت: جریان سلفیه در سوریه در قرن بیستم متولد شد که بانیان آن امثال شیخ محمد عبده و شیخ عبدالرحمن کواکبی بودند که به خاطر جو حاکم بر فرهنگ عمومی جامعه سوریه اخوان المسلمین سوریه جزء سلفیون معتدل قرار گرفت که رفته رفته درون آن جریان رادیکال متولد شد و به اقدامات تکفیری و جهادی پرداخت که توسط مرحوم حافظ اسد در دهه 80 میلادی به شدت سرکوب شد.

وی ضمن اشاره به اهداف مبارزه سلفیون که حزب اخوان المسلمین سوریه آن را نمایندگی می‌کند در مبارزه با حکومت سوریه تصریح کرد: جریان سلفی در سوریه با سه هدف با دولت بشار اسد مبارزه می‌کند.

جانشین بسیج طلاب و روحانیان شهرستان گرمسار بیان کرد: نخستین آن اهداف  انتقام گرفتن از حکومت به خاطر سرکوب این جریان در دهه هشتاد میلادی است و دومین هدف آنها حذف حکومت لائیک بشار اسد که اقلیت علوی بر آن حاکم هستند و سومین دلیل از بین بردن همپیمانی سوریه با مرکز جهان تشیع یعنی ایران است.

مقربی به نقش دولت‌های عربی منطقه در بحران سوریه اشاره کرد و افزود: عربستان و قطر با کمک‌های مالی و تسلیحاتی خود به جریانات سلفی رادیکال، تندروهای غیر سوری را برای کمک به سلفی‌های تندرو سوریه وارد خاک این کشور کرد که انصافا با این حرکت تمامی معادلات منطقه به هم ریخت.

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست، کلیپ‌هایی از جنایات تکفیری‌ها در سوریه به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول