اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

گلستان با شاخص‎های سلامت فاصله زیادی دارد/ ظرفیت خیرین سلامت جدی گرفته شود

استاندار گلستان در خصوص وضعیت بخش سلامت استان گفت: گلستان با شاخص‎های سلامت فاصله زیادی دارد.

گلستان با شاخص‎های سلامت فاصله زیادی دارد/ ظرفیت خیرین سلامت جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‎های بهداشتی درمانی در عرصه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: علاوه بر اینکه امکانات و تجهیزات حوزه سلامت با معیارهای مطلوب فاصله دارد در حوزه تعاملات نیز باید قبول کنیم که فاصله زیادی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تعامل باید در میزگرد و حوزه سلامت ایجاد شود، تصریح کرد: وظیفه مدیریت فقط ساماندهی نیست بلکه باید اتاق فکر را باور داشته باشد لذا این مهم می‎طلبد که بدنه تخصصی استان در ارائه خدمات حوزه سلامت فعال شوند.

صادقلو ادامه داد: بخشی از پزشکان که در حوزه دولتی نیستند احساس جدایی می‎کنند که این رویکرد اصلا به نفع استان نیست لذا باید با تعاملات صحیح سازماندهی لازم صورت بگیرد.

ظرفیت خیرین سلامت در استان باید جدی گرفته شود

استاندار گلستان با بیان اینکه ایجاد بیمارستان در داخل استان سیاست مهمی نیست، افزود: باید ابتدا در شهرها زیرساخت‎های درمان را ایجاد کنیم سپس با تمام قوا در این حوزه وارد شویم.

صادقلو تاکید کرد: ایجاد و راه‎اندازی آزمایشگاه‎های پزشکی، آی‎سی‎یو، سی‎سی‎یو نیاز اولیه شهرها است که باید جدی گرفته شود که بر این اساس میثاق‎نامه‎ای با دانشگاه علوم پزشکی استان نیز منعقد شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خیرین سلامت در استان باید جدی گرفته شود، ابراز داشت: این موضوع نباید تنها محدود به استان شود بلکه دلسوزان حوزه سلامت که در خارج استان تمایل به کمک و یاری دارند نیز می‎توانند در این بخش ورود کنند.

مجموعه پزشکی گلستان در راستای ارتقای حوزه سلامت پیشگام شوند

استاندار گلستان از مجموعه پزشکی استان خواست تا در راستای ارتقای حوزه سلامت پیشگام شوند و گفت: یکی از پیام‎های انقلاب، کشاندن سلامت به شرایط استقلال است و خدمات این حوزه باید به عنوان مدل جمهوری اسلامی سازگار باشد.

صادقلو بیان داشت: امروز ما مدعی جمهوری اسلامی هستیم لذا کارهایی که انجام می‎دهیم باید نمایانگر خدمات اسلامی باشد، اگر هر کس در حوزه کاری خودش ناکارآمدی نشان دهد جلوه آن را به پای نظام در نظر می‎گیرند.

وی گفت: خواسته دشمنان این بوده که قلمرو سلامت به مفهوم واقعی در ایران شکل نگیرد اما مساعدت علما، دانشمندان و شخصیت‎های عرصه سلامت می‎طلبد که در این حوزه با جدیت ورود کنیم و همه در این راستا مسئولیت داشته باشیم.

انتهای پیام/83001/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول