اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ماهنشان خبر داد

پرداخت 7 میلیارد ریال مستمری به مددجویان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان از پرداخت 7 میلیارد ریال مستمری به مددجویان این نهاد خبر داد.

پرداخت 7 میلیارد ریال مستمری به مددجویان ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد به تدبیر امام راحل و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف تاسیس کمیته امداد امام خمینی تامین عدالت اجتماعی بوده است، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش‌های امدادگران و کمک‌هایی که خیرین در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش انجام داده‌‌اند، اقدامات مطلوبی در راستای بهره‌مندی اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیازمندان انجام شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به افرادی که جامعه هدف کمیته امداد محسوب می‌شوند، افزود: خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در قالب طرح مددجویی شامل (زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، از کارافتادگان) و در قالب طرح شهید رجایی شامل (خانواده‌های نیازمند بالای 60 سال روستایی) هستند.

وی در ادامه با اشاره به حجم جمعیتی زیر پوشش کمیته امداد ماهنشان اضافه کرد: در حال حاضر 532 خانوار با جمعیت یک‌هزار و 203 مددجو در قالب طرح مددجویی زیر پوشش امداد هستند که تا پایان دی امسال 2 میلیارد و 494 میلیون ریال به این تعداد مددجو مستمری پرداخت شده است.

غفاری همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 941 خانوار با جمعیت یک‌هزار و 704 خانوار در قالب طرح شهید رجایی زیر پوشش این نهاد هستند، اضافه کرد: تا پایان دی‌ماه امسال بیش از 4 میلیارد و 100 میلیون ریال مستمری به این تعداد مددجو پرداخت شده است.

*پرداخت 4 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان ماهنشانی

این مسئول در ادامه به فعالیت حوزه اشتغال کمیته امداد نیز اشاره و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد در خدمت‌رسانی به محرومین و حمایت از جامعه هدف این نهاد، ایجاد شغل برای واجدان شرایط است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال صورت می‌گیرد،‌ اضافه کرد: طرح‌های اشتغال این نهاد در رشته‌های شغلی مختلف اجرایی می‌شود.

غفاری با بیان اینکه طرح‌های اشتغال کمیته امداد اغلب در رشته‌های دامپروری، کشاورزی، دامپروری و مشاغل خانگی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: طرح‌های مذکور با در نظر گرفتن توانایی و استعدادهای مددجویان اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه امسال 28 فقره وام خودکفایی از محل منابع امداد به مددجویان پرداخت شده است، بیان کرد: اعتبار هزینه شده دراین راستا یک میلیارد و 800 میلیون ریال است.

وی همچنین به پرداخت 47 فقره وام خودکفایی از محل منابع بانکی به مددجویان ماهنشانی اشاره کرد و گفت: در این راستا 2 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان اظهار داشت: وام‌های خودکفایی این نهاد به منظور ارتقای سطح اقتصادی خانواده‌ها و همچنین زمینه توانمندسازی در بین جامعه هدف پرداخت شده است.

انتهای پیام/73005/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول