اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مهم‌ترین هدف عملیاتی کشور سند چشم‌انداز 1404 است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مهم‌ترین هدف عملیاتی جمهوری اسلامی ایران سند چشم‌انداز 1404 بوده که در آن اهداف عالی برای جایگاه ایران در نظر گرفته شده است.

مهم‌ترین هدف عملیاتی کشور سند چشم‌انداز 1404 است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، هادی شوشتری صبح امروز در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام خمینی (ره) شهرستان قوچان اظهار داشت: امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی کتاب‌ها، مقالات و همایش‌های متعددی درباره علل پیروزی انقلاب به بحث و بررسی گذاشته شده است به خصوص در محافل آکادمیک و دانشگاهی.

وی تصریح کرد: در نظام شاهنشاهی، کشور از نظر فرهنگی، مدیریتی و سیاسی وابسته به دنیای غرب بوده و مرکز ثقل تصمیمات کشور در لندن و واشنگتن رقم می‌خورد و مسئولان وقت اراده‌ای برای اداره مردمی رشد یافته در مکتب اهل بیت، عزت‌مند و دارای شرف نداشتند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس با بیان اینکه با توجه به پشتوانه قوی و قدیمی فرهنگی ایران رژیم پهلوی وابستگی شدید فرهنگی به غرب داشت، افزود: با توجه به حاکمیت 3 گفتمان لیبرالیسم غربی، مارکسیست و جهان سومی‌ها، امام خمینی(ره) دکترین جدیدی به نام جمهوری اسلامی را مطرح کردند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی اولین تجربه سیاسی بوده که ریشه در آموزه‌های قرآنی و امامان داشته و جمهوری اسلامی عصاره و فشرده مطالبات دنیای اسلام و جریان تشیع پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به این موضوع که قانون اساسی ایران از نظر محتوا و مضمون با قانون سایر کشورها تفاوت دارد، یادآور شد: در برخی انتخابات‌های ریاست جمهوری شایعات بر این بوده که به ظاهر فردی که مورد نظر حاکمیت است رأی می‌آورد البته حاکمیت بی‌نظیر بوده اما با رأی آوردن شخص دیگری مشخص شده که ملاک و معیار رأی مردم است.

وی با تأکید بر این مطلب که مهم‌ترین دستاورد امام خمینی (ره) در 35 سال قبل تأسیس نظام سیاسی و جمهوری اسلامی در چارچوب قانون اساسی بوده، گفت: مهم‌ترین هدف عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از رحلت امام (ره) سند چشم انداز 1404 بوده که در آن اهداف عالی برای جایگاه ایران در نظر گرفته شده است.

شوشتری بیان کرد: بر اساس سند توسعه 1404 جمهوری اسلامی باید در منطقه آسیای جنوب غربی که محل تلاقی سه قاره است به لحاظ اقتصادی، علمی، فرهنگی و فناوری به جایگاه اول دست پیدا کند.

وی با اشاره به رشد علم و فناوری در طول 8 سال گذشته، عنوان کرد: در سند چشم انداز ذکر شده که برای رسیدن به نرخ رشد 8 درصدی سالانه 200 میلیارد دلار ذخیره داشته و نرخ تورم یک رقمی شود که متاسفانه از نظر شاخص عقب‌تر هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم متأسفانه فرصت استثنایی فراهم شده به علت عدم استفاده بهینه از منابع درآمدی و توجه به هشدار کارشناسان، از بین رفت.

انتهای پیام/2202/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول