اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون صنعت:

بهترین شیوه کمک به مردم واریز وجه به حساب آنها است

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس گفت: بهترین شیوه به جای توزیع سبد کالا این است که دولت هزینه را در حساب‌های مردم بریزد و مردم با توجه به اولویت‌های زندگی به خریدن کالای مورد نیاز بپردازند.

بهترین شیوه کمک به مردم واریز وجه به حساب آنها است

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص نحوه توزیع سبد کالا اظهار داشت: توزیع سبد کالا مشکلات اساسی دارد و یکی از مهم‌ترین مشکلات اساسی توزیع سبد کالا این است که اگر دولت لجاجت به خرج نمی‌داد و همان شیوه گذشته را دنبال کرده و مبلغ مورد نظر را به حساب مردم واریز می‌کرد، دیگر ازدحام جمعیت را نداشتیم و شاهد این نبودیم که مردم در درون صف‌ها قرار بگیرند و شخصیتشان خدشه‌دار نمی‌شد.

وی ادامه داد: از عوارض منفی این اقدام این بود که مردم در این اقدام آسیب جدی دیدند و بعد از 35 سال شخصیت و عزت مردم آسیب دید.

این نماینده مجلس افزود: اینکه در این کار قشر کم درآمد و ضعیف جامعه مورد حمایت قرار بگیرد خوب است اما متاسفانه این کار مشکلات زیادی را داشت، با وجود اینکه این دولت، دولت تدبیر و امید است اما متاسفانه در این اقدام کم‌ترین تدبیر را نداشته است.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به جای دادن سبد کالا و دادن کالا مشخص شده به دست مردم مانند سابق یارانه‌ها را در حساب‌های شخصی افراد می‌ریختیم، مردم می‌توانستند که کالاهای مورد نظر خودشان را برحسب اولویت انتخاب کنند و آن را تهیه کنند.

عباسپور خاطرنشان کرد: مطلب بعدی این است که در این زمینه دولت نتوانست به طور کافی و وافی دهک‌ها، قشرها و صنف‌ها را مشخص بکند و شاهد بودیم به برخی که نیازی به سبد کالا ندارند و پیگیر این موضوع هم نیستند که به برخی از اقشار کم درآمد جامعه تعلق نمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: نکته بعدی که خیلی به مردم ضربه زد این بود که ما در شرایط مذاکره هستیم و با بی‌تدبیری، وقتی که مردم در صف منتظر می‌مانند تا یک سبد کالا بگیرند می‌تواند آسیب جدی به شخصیت ایران بزند چراکه با تبلیغاتی که در خارج از کشور شده است و رسانه‌های بیگانه مطرح کرده‌اند؛ می‌گویند مردم ایران به یک سبد کالا نیازمند بودند و اگر سبد کالا نبود زندگی مردم با مشکلات زیادی روبرو می‌شد.

این مسئول ادامه داد: بیگانگان هم از این موضوع استفاده کرده و با حضور مردم در فروشگاه‌ها فکر می‌کنند که تحریم اثر جدی خود را روی مردم گذاشته است و مردم ایران گرفتار بوده‌اند و حالا که مذاکرات انجام شده و برخی از تحریم‌ها برداشته شده است مردم می‌توانند سبد کالا را در اختیار داشته باشند.بهترین شیوه این است که دولت هزینه را در حساب‌های مردم بریزد و مردم با توجه به اولویت‌های زندگی به خریدن کالا مورد نیاز بپردازند.

انتهای پیام/77007/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول