اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت زنجان:

صنعت با پیروزی انقلاب از مونتاژکار به تولید‌کننده تبدیل شده است

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بخش صنعت ایران از مونتاژکاری به سمت تولید داخل حرکت کرده است.

صنعت با پیروزی انقلاب از مونتاژکار به تولید‌کننده تبدیل شده است

نیما ظهیریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، صنعت کشور محدود به مونتاژکاری بود، اظهار داشت: در آن زمان یک برنامه بلندمدت برای کشور تعریف شده بود، ولی ایران کشوری صنعتی نبود.

وی تصریح کرد: صنعت در ایران با ایجاد کارخانه‌های مونتاژکار شکل گرفت ولی در آن زمان، انتقال تکنولوژی و بهره‌گیری از دانش فنی کشورهای دیگر به عنوان اولویت مطرح نبود و عمدتاً تولیدات ایرانی تحت لیسانس شرکت‌های خارجی صورت می‌گرفت.

ظهیریان اعمال برخی فشارها مانند جنگ تحمیلی و تحریم‌ها را عاملی برای حرکت کشور به سمت داخلی‌سازی کالاهای صنعتی عنوان کرد و افزود: در این بخش، مجموعه صنایع کشور با اتکا بر توان تولید داخل حرکت کردند و برای پیشرفت کارخانه‌های داخلی، استفاده از متخصصان ایرانی در اولویت قرار گرفت.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی رشد بخش خصوصی و ایجاد توازن‌های منطقه‌ای در کشور مورد توجه قرار گرفت، افزود: در این سال‌ها حتی در بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز پیشرفت‌های چشمگیری در کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اگر رویکرد اصلی کشور، توسعه صنعتی بود و شرایط بین‌المللی نیز روان‌تر بود، سریع‌تر به پیشرفت در بخش صنعت می‌رسیدیم.

ظهیریان، مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق را عاملی برای حرکت بیشتر بخش صنعت به سمت نوآوری و رسیدن به اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: باید استراتژی مشخصی برای صنایع مختلف داشته باشیم، که یکی از اصلی‌ترین عناصر این استراتژی باید توانمندسازی تحقیق و توسعه در صنعت و توجه به تولیدات دانش‌بنیان باشد.

به گفته این مسئول، در برخی از رشته‌های صنعتی مانند نانو پیشرفت زیادی داشته‌ایم که این مسئله باید در مورد صنایع دیگر که در تولید آنها اولویت داریم نیز اتفاق بیفتد.

انتتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول