اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه سال‌جاری صورت گرفت

افزایش صادرات کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های سیستان و بلوچستان از افزایش صادرات کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در 9 ماه سال‌جاری خبر داد.

افزایش صادرات کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان، علیرضا مجرد از نقش محوری پایانه‌های مرزی در توسعه اقتصاد سیستان و بلوچستان در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

وی اظهار داشت: در 9 ماهه سال 92 در مجموع دو پایانه مرزی میلک و میرجاوه 863 هزار و 380 تن کالا صادرات و واردات شده که سهم هفت بازارچه مرزی در مقایسه با این دو پایانه مرزی 13 درصد بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان افزود: وجود پایانه های مرزی و گسترش و توسعه آن باعث کاهش فعالیت‌های غیررسمی، جلوگیری از قاچاق کالا به کشورهای دیگر شده و روابط اقتصادی، فرهنگی و امنیتی با کشورهای همجوار را افزایش و موجبات ارتقای سطح درآمد و معیشت مردم در مرزها و ارز آوری به کشور می‌شود.

مجرد با بیان اینکه پایانه‌های مرزی سهم کشور را در ترانزیت کالا و حمل و نقل بین‌المللی تقویت می‌کند، ادامه داد: در 9 ماهه امسال 471 هزار و 740 تن کالا از پایانه‎های مرزی میلک و میرجاوه صادرات، واردات و ترانزیت شده است که سهم هفت بازارچه مرزی در مجموع، در قیاس با پایانه‎های مرزی فقط هشت درصد از این میزان است.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان با در اختیار داشتن هزار و 200 کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان از استراتژیک‎ترین استان‎های کشور است که دولت باید،  افزایش زیر ساخت‎ها و گسترش پایانه‎های مرزی را برای توسعه اقتصاد استان نسبت به دیگر فعالیت‎های مرزی در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/75004/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول