اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سمن جوانان سرزمین خورشید خراسان‌جنوبی خبر داد

نخستین کاروان زوج‌های جوان خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات اعزام شد

دبیر سمن جوانان سرزمین خورشید خراسان‌جنوبی از اعزام نخستین کاروان زوج‌های جوان استان به عتبات عالیات خبر داد و گفت: در این کاروان 20 زوج جوان که با تأسی از اهل بیت(ع) زندگی جدید خود را آغاز کرده‌اند به این سفر معنوی اعزام شدند.

نخستین کاروان زوج‌های جوان خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات اعزام شد

حامد عرب‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بمناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و  شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) نخستین کاروان زیارتی زوج‌های جوان خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام شد.

وی به ضرورت سفرهای معنوی در راستای ایجاد شور و نشاط حسینی در جامعه اشاره و تصریح کرد: هدف اصلی ما از اعزام کاروان به سفر عتبات عالیات، آشنایی زوج‌های جوان با سیره علمی و معنوی معصومین(ع) ترویج فرهنگ حب به اهل بیت(ع) و جذب جوانان فرهنگی و نخبه‌های اجتماعی است.

دبیر سمن جوانان جمعیت سرزمین خورشید خراسان جنوبی اذعان داشت: در این کاروان 20 زوج جوان استان که به تازگی ازدواج کرده‌ و زندگی جدید خود را با تاسی به اهل بیت(ع)آغاز نموده‌اند، حضور دارند.

عرب‌زاده افزود: برای این سفر معنوی 830 هزار تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک‌های ملی و انصار با کارمزد چهار درصد در اختیار زائران قرار گرفته است.

اعزام دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی به عتبات عالیات

وی به تداوم این اعزام‌ها به سفر عتبات عالیات اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان در راستای ترویج فعالیت‌های فرهنگی مذهبی دو کاروان زیارتی در تاریخ یکم و هفدهم اسفندماه امسال به صورت اختصاصی ویژه دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام می‌شود ضمن اینکه برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای اعزام اقشار فرهنگی استان برای اعزام کاروان در روز هشتم فروردین‌ماه سال آینده نیز شده است.

دبیر سمن جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط سمن جوانان استان در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزاری تئاتر "خواستگاری فرهنگی" عنوان و تصریح کرد: در این تئاتر که به صورت رایگان در سالن اجتماعات هلال احمر روی صحنه می‌رود تاکنون حدود 400 نفر با اولویت جوانان و خانواده‌های آنان شرکت  کرده‌اند.

این فعال اجتماعی و فرهنگی خراسان جنوبی یادآور شد: در تئاتر "خواستگاری فرهنگی" 14 هنرپیشه به ایفای نقش می‌پردازند و در قالب طنز به دنبال معرفی موانع و مشکلات پیش‌روی توسعه ازدواج در جامعه، انتقاد از فرهنگ تجمل‌گرایی و تاکید بر لزوم به کارگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در توسعه و ترویج سبک زندگی و ازدواج آسان، آگاهانه، بهنگام و پایدار است.

انتهای پیام/69014/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول