اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ محکمی به بی‌ادبی دشمنان است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ملت ایران با حضور گسترده خود در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، پاسخ یاوه‌گویی‌ و بی‌ادبی‌های اخیر مقامات آمریکا را خواهند داد.

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ محکمی به بی‌ادبی دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در مراسم سالگرد شهید باباخانی که در حسینیه ارشاد علیای نطنز برگزار شد، اظهار کرد: ایران در طاغوت، با وجود ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل به عنوان کشور مسلمان و تأثیرگذار شناخته نمی‌شد و آنچه در افکار عمومی از ایران وجود داشت، وابستگی و سرسپردگی بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یکی از تحولات مهم قرن بیستم به شمار می‌رود، افزود: وقوع این انقلاب بسیاری از نظریه‌پردازان انقلاب را شگفت‌زده کرده و امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب، هنوز ابعاد و علل گوناگون وقوع آن به طور کامل روشن نشده و در این راستا لازم است تا اندیشمندان حوزه و دانشگاه، ابعاد این پدیده بزرگ قرن بیستم را تشریح کنند.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: اگر چه برخی در گذشته و حال سعی کردند این انقلاب را در ردیف سایر انقلاب‌ها قرار دهند، اما انقلاب اسلامی حرکتی نبود که مردم به خاطر یک فرد، جریان یا کودتای نظامی، حامی انقلاب شوند، بلکه مذهب و خود مردم، دو عامل اساسی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه مردم به خاطر دین به میدان آمدند و با وحدت و انسجام این انقلاب را به پیروزی رساندند، خاطرنشان کرد: رهبری صحیح و پیامبرگونه امام راحل، اتحاد مردم و اعتقاد مردم به مذهب، موجب پیروزی انقلاب شد و امروز هم همین عوامل موجب بقای انقلاب و صدور فرهنگ آن است.

آل‌هاشم تصریح کرد: از دیدگاه بسیاری از اندیشمندان، عامل مذهب از عوامل پیروزی انقلاب بود و چنان تحولی به وجود آورد که برای تحلیلگران و کارگزاران امنیتی رژیم گذشته قابل محاسبه نبود و شاید به همین دلیل بود که آنان در تحلیل‌های خود نقش دین را به حساب نمی‌آوردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به یادواره شهید باباخانی گفت: آنچه امروز به لحاظ فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، حفظ راه شهدا به عنوان یک وظیفه ملی و دینی است و همواره باید بکوشیم راه شهدا را ادامه دهیم و آنها را به نسل سوم و چهارم انقلاب بشناسانیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تأکید بر اینکه نباید تنها به برگزاری این‌گونه مراسم و یادواره‌ها اکتفا کرد، خاطرنشان کرد: تبیین تاریخ دفاع مقدس، جمع‌آوری و ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و فرماندهان آن دوران ارزشمند از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وی افزود: واقعیت این است که اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران به خوبی برای مردم معرفی گردد و به قالب‌های کلیشه‌ای و بیان سطحی محدود نشود، بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

آل‌هاشم یادآور شد: جامعه‌ای که بتواند آرمان‌های شهدا و ایثارگران را به خوبی درک و ترویج نماید، از کارکردهای مثبت آن نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی شهدا را سند افتخار کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در این بین باید به پیام شهدا که همان اطاعت از ولایت، تقویت روحیه خودباوری، دین‌مداری و بصیرت‌افزایی در بین جوانان است، دقت کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری را داشته که یکی از این دستاوردها، معنویت‌گرایی بود، گفت: امروز باید سؤال کرد وضعیت معنویت ما آن روزها کجا بوده و اکنون کجاست؟ هشت سال دفاع مقدس، مراسم اعتکاف، نمازهای جمعه، دعاهای ندبه و کمیل و... تحولاتی است که در سایه انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی در پایان ضمن دعوت همه ملت به حضور در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد: مطمئنا ملت ایران با حضور گسترده خود در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، پاسخ یاوه‌گویی‌ و بی‌ادبی‌های اخیر مقامات آمریکا را خواهند داد.

انتهای پیام/63025/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول