اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

موجودی تعاونی‌ها بیش از نیاز طرح توزیع سبد کالا است

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر کالای موجود در تعاونی‌های مختلف فعال در کشور 15 درصد بیش از نیاز طرح توزیع سبد کالا است.

موجودی تعاونی‌ها بیش از نیاز طرح توزیع سبد کالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامحسین حسینی‌نیا امشب در مراسم جشن دهه فجر با حضور کارگران و کارفرمایان در بوشهر اظهار داشت: کارگران نیز در پیروزی انقلاب نقش ارزنده‌ای داشتند.

وی بیان کرد: ایران اسلامی امروز به وجود کارگران زحمتکش به خود می‌بالد و کارگران نیز با همت و تلاش خود چرخ صنعت و پیشرفت کشور را می‌چرخانند.

حسینی‌نیا با تبریک دهه فجر تصریح کرد: دهه فجر نماد عزت و بزرگی ملت ایران است که با جان خود در مقابل رژیم طاغوت ایستادند تا به پیروزی رسیدند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون 196 هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد 70 درصد آنها در بخش‌های مختلف اقتصادی فعال است.

حسینی‌نیا اظهار کرد: اصل بحث اقتصاد تعاون همان اقتصاد مردمی است که شامل سرمایه‌های مردمی می‌شود و دولت در این زمینه نقش تسهیل‌گری دارد.

وی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در توزیع سبد کالا اضافه کرد: هم‌اکنون 80 درصد سبد کالای کشور در قالب تعاونی‌های کارکنان دولت، کارگری، فرهنگیان و تعاونی‌های زنجیره‌ای در دست توزیع است و تعاونی‌ها 15 درصد بیش از نیاز کالا در اختیار دارند.

وی گفت: با همکاری سامانه بانک مرکزی و وزارت فناوری و ارتباطات به هر اندازه‌ای که تعاونی‌ها نیاز داشتند سامانه کارت‌خوان در اختیارشان قرار گرفت و با توجه به برداشتن سقف زمان از تراکم اولیه کاسته شده و مردم می‌توانند با آرامش سید کالای خود را دریافت کنند.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در عرصه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نقش کارگران به عنوان مهم‌ترین منابع نیروی انسانی بسیار مهم و اساسی است.

حسینی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی، راه‌اندازی تعاونی‌های بزرگ سهامی عام، توسعه عمران شهرستانی و فراگیر ملی در کشور در دستور کار است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون این تعاونی‌ها کارشان را در کشور آغاز کرده‌اند و در بخش تعاونی‌های سهامی عام نخستین شرکت تعاونی بیمه در کشور راه‌اندازی شده و زمینه برای فعالیت کلان اقتصادی در کشور مهیا شده است.

حسینی‌نیا ادامه داد: همچنین تعاونی توسعه و عمران شهرستانی نیز با هدف ایجاد فضایی برای شرکت آحاد مردم در شهرستان‌های مختلف برای توسعه مناطق خود راه‌اندازی شده‌اند.

انتهای پیام/66006/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول