اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت ایثارگران در گفت‎و‎گو با فارس:

باید با دشمن از موضع اقتدار برخورد کرد / اصلاح‎طلبان برای مجلس طراحی برد ـ برد کرده‎اند

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید با دشمن از موضع اقتدار برخورد کرد، گفت: شعار اصلی مردم ما مرگ بر آمریکا خواهد بود.

باید با دشمن از موضع اقتدار برخورد کرد / اصلاح‎طلبان برای مجلس طراحی برد ـ برد کرده‎اند

حسین فدایی امروز در سفر یک روزه خود به استان گلستان در همایش ولایت و بصیرت که در مسجد حضرت امیر(ع) گرگان برگزار شد شرکت کرد که در فرصتی کوتاه خبرنگار خبرگزاری فارس به گفت‎و‎گوی تفصیلی با وی پرداخت که متن مصاحبه از نظرتان می‎گذرد.

فارس: نظر شما در خصوص تهدیدهای اخیر آمریکا و اظهارنظرهای بی‎ادبانه «جان کری» و «شرمن» چیست؟ به نظر شما واکنش دستگاه‎های دیپلماسی ما چگونه باید باشد؟

فدایی: من فکر نمی‎کنم اتفاق جدیدی افتاده است چون ماهیت آنها همینی است که می‎گویند و به نظر من هرچه آنها موضع‎گیری‎هایشان را شفاف‎تر کنند و روشن‎تر بشود برای آن دوستان و عزیزانی که ممکن است نسبت به وعده‎های آنها خوشبین باشند، اتمام حجت می‎شود که به دشمن نمی‎شود اعتماد کرد.

آنها دنبال رشد و پیشرفت کشور ما نیستند بلکه به دنبال ضربه زدن اساسی و براندازی نظام اسلامی هستند و راه مقابله با آنها ایستادگی بر روی اصول و مواضع با اقتدار است.

باید با دشمن از موضع اقتدار برخورد کرد؛ البته موضع اقتدار به این معنی نیست که تدبیر، عقلانیت و خردجمعی نباشد؛ ما با هیچ‎ کس در دنیا سر جنگ‎افروزی نداریم.

حرف ما این است که حق، آنقدر منطق قوی دارد که می‎تواند جاذبه لازم را در بین امت‎ها و ملت‎‎ها داشته باشد.

فارس: با توجه به اینکه آقای روحانی در دانشگاه تهران منتقدان موضوع هسته‎ای را «بی‎سواد» خواند، به نظر شما آیا اینگونه اظهارنظرها با مواضع اعتدال‎گرایانه‎ای که وی همیشه بر آن تاکید دارد همخوانی دارد؟

فدایی: ممکن است مسئولی در مصاحبه‎ای نقطه ضعفی از خودش نشان دهد اما چون ما دشمن در داخل و بیرون داریم نباید نقاط ضعف مسئولان را به رخ بکشیم و بزرگ کنیم، چون دشمنان سوءاستفاده می‎کنند و به مسائل اختلافات داخلی ما دامن می‎زنند.

بنابراین نحوه برخورد با این نقاط ضعف مسئولان این است که به خودشان گوشزد کنیم که این موضوع‎ها تکرار نشود.

فارس: آیا شما با این نوع ادبیات موافق هستید؟

فدایی: آقای روحانی یکی از اشخاصی است که بسیار زیبا سخن می‎گوید و یک بلاغتی در بیان دارد که امیدواریم این بلاغت و زیبایی کلامش همیشه ادامه داشته باشد.

فارس: اصلاح‎طلبان مرتب اعلام می‎کنند که آقای «ناطق نوری» و «باهنر» را می‎خواهند وارد لیست خود کنند؛ به نظر شما آیا این‌گونه یارگیری‎ها به بدنه اصولگرایان ضربه نمی‎زند؟ به نظر شما هدفشان از این اقدامات چیست؟

فدایی: آنها طراحی «برد ـ برد» کرده‎اند؛ با بیان این مطلب اگر بتوانند اینها را جذب کنند به نظر خودشان برنده‎اند و اگر نتوانستند جذب کنند و در بین اصولگرایان اختلاف ایجاد کردند باز هم برنده‎اند، پس ما نباید در دام آنها بیفتیم.

فارس: برخی از خواص از اکنون موضوع انتخابات مجلس آینده را شروع کرده‎اند؛ با توجه به اینکه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده دو سال فرصت داریم ورود به این عرصه در این روزها چه تبعاتی را به همراه خواهد داشت و آیا به خدمت‎رسانی به مردم لطمه نمی‎زند؟

فدایی: اساسا فضای کشور را سیاسی کردن و درگیری‎ها و جناح‎گیری‎های سیاسی درست نیست باید همه ظرفیت‎های نظام، مردم و جریانات برای حل مشکلات اساسی مردم تجمیع شود.

مهم‎ترین مسائلی که ما در حال حاضر در کشور داریم مباحث اقتصادی است که باید در این عرصه تلاش کنیم که مشکلات حل شود.

فارس: حضور مردم در راهپیمایی را چگونه پیش‎بینی می‎کنید و آیا شعار «مرگ بر آمریکا» امسال هم پررنگ خواهد بود؟

فدایی: قطعا و یقینا؛ ماهیت انقلاب مردم ما ماهیت ضدظلم و ضداستکبار است و مردم امسال هم پرشورتر و بانشاط‎تر از گذشته در راهپیمایی حاضر خواهند شد و هم خروشنده‎تر حضور پیدا خواهند کرد.

شعار اصلی مردم ما «مرگ بر آمریکا» خواهد بود؛ دشمن هنوز مردم ما را نشناخته است.

==============

مصاحبه از: سالار احمدی

==============

انتهای پیام/83004/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول