اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرمانده انتظامی خراسان رضوی خبر داد

راه‌اندازی سامانه مکانیزه ثبت تصادفات برای نخستین بار در خراسان رضوی

مشاور فرمانده انتظامی خراسان رضوی از راه‌اندازی سامانه مکانیزه ثبت تصادفات برای نخستین بار در این استان خبر داد.

راه‌اندازی سامانه مکانیزه ثبت تصادفات برای نخستین بار در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم رونمایی از طرح‌های سامانه ثبت مکانیزه تصادفات، دوربین‌های ثبت تخلف و نرم‌افزار آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی بعد از ظهر امروز در مرکز فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد.

حمیدرضا جعفری با تشریح امکانات این نرم‌افزار اظهار داشت: آموزش یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های راهنمایی و رانندگی است و موارد دیگر مثل مهندسی ترافیک و اعمال قانون نیز از گزینه‌های دیگر در این مبحث است.

جعفری در ادامه گفت: راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی به همراه سازمان حمل و نقل و شرکت‌های بیمه و ... کار مشترکی را در مدت یک سال و نیم انجام داده که ماحصل آن سامانه مکانیزه ثبت تصادفات برای نخستین بار در خراسان رضوی است.

وی افزود: این سامانه به صورت پایلوت اجرا شده و بازخورد بسیار خوبی نیز داشته که این سامانه در آمریکا اجرایی شده و در هند نیز در مرحله مطالعات قرار دارد لذا در دنیا دومین کشور استفاده‌کننده از این سامانه به صورت عملیاتی هستیم.

جعفری با اشاره به مشکلات به وجود آمده بعد از تصادفات چه از لحاظ ترسیم کروکی و چه از لحاظ بحث بیمه، وجود این سامانه را بسیار ضروری دانست و افزود: در پروسه راهنمایی و رانندگی در کشورهای دنیا بحث ایمنی در اولویت قرار دارد و بعد مسائلی مثل زیبایی و افزایش لاین و ... وجود دارد ولی در کشور ما به این مسئله (ایمنی) توجه چندانی نمی‌شود.

وی در ادامه با تشریح این سامانه افزود: این سامانه به وسیله تبلت‌هایی که در دست پلیس قرار می‌گیرد به صورت آنلاین با سازمان حمل و نقل ترافیک، شرکت‌های بیمه، مقام قضایی و کلانتری‌ها، دفتر تحقیقات ناجا، پزشکی قانونی، اورژانس و آتش‌نشانی به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده و موجب تسریع امور بعد از تصادفات می‌شود.

جعفری افزود: در قدیم بعد از وقوع تصادف، با دادن یک کد فرد مورد‌ نظر باید به راهنمایی و رانندگی مراجعه و کروکی را تحویل می‌گرفت و بعد به شرکت بیمه می‌رفت و مشکلاتی از این قبیل پیش رو داشت که با وجود این سامانه با دادن یک کد رهگیری به همه سازمان‌های مربوطه مراحل به صورت سریع انجام می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تولید نرم‌افزار بازسازی صحنه تصادف که در دست بررسی و اقدامات کلی است، تاکید کرد: این سامانه برای اولین بار در راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی تولید و اجرا شده است.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول