اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان:

کشته شدن 7 پلیس افغان بر اثر انفجار مین/ کشف 6200 کیلوگرم مواد منفجره

کشته شدن 7 پلیس افغان بر اثر انفجار مین، دستگیری 2 شبه‎نطامی طالبان و 22 سارق در کابل، کشف 6200 کیلو گرم مواد منفجره، کشته شدن 4 شبه‎نظامی طالبان و کشته و زخمی شدن 5 غیرنظامی از رویدادهای امنیتی امروز افغانستان هستند.

کشته شدن 7 پلیس افغان بر اثر انفجار مین/ کشف 6200 کیلوگرم مواد منفجره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «قسیم پیمان»، فرمانده امنیتی پلیس ولایت «فراه» در غرب افغانستان در تماس بارسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر بر خورد یک خودرو پلیس با مین کنار جاده‎ای در محله «لخشکان» در منطقه «دلارم» این ولایت، هفت پلیس افغان کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

به گفته پیمان، این انفجار حوالی ساعت 10 صبح امروز (یکشنبه) زمانی اتفاق افتاد که نیروهای امنیتی در حال گشت زنی در این منطقه بودند.

چندی پیش نیز بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای در ولایت فراه چندین پلیس افغان کشته و زخمی شدند.

ولایت فراه یکی از ولایت‎های نسبتا امن در غرب افغانستان است که شبه‎نظامیان طالبان هر از گاهی حملات تروریستی و تخریبی انجام می‌دهند.

دستگیری 2 شبه‎نطامی طالبان و 22 نفر دزد در کابل

دفتر مطبوعاتی فرماندهی امنیتی پلیس ولایت کابل مرکز افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان 2 شبه‎نظامی طالبان را همرا با هشت قبضه کلاشنیکوف، 2 قبضه سلاح کمری، هفت بمب دستی و مقدار زیادی مواد منفجره کشف و ضبط کردند.

بر اساس این اطلاعیه، همچنین نیروهای امنیتی افغان 22 نفر را در جریان 15 روز گذشته از حوزه‎های 3، 4، 5، 9، 10، 13، 15، 17 به اتهام دزدی، ترور و جعل اسناد دستگیر کرده است.

در این اطلاعیه آمده است که پلیس کابل تلاش می‌کند تا مبارزات انتخاباتی و انتخابات سال آینده در فضای امن برگزار شود.

کشف 6200 کیلوگرم مواد منفجره در ولایت خوست

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «موسی خیل» ولایت «خوست» در شرق افغانستان، 6200 کیلوگرم مواد منفجره کشف و خنثی شده است.

بر اساس این اطلاعیه همچنین در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در محله «پاپین» در منطقه «ده بالا» ولایت «ننگرهای» در شرق افغانستان نیز یک شبه‎نظامی طالبان کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

کشته شدن 4 شبه‎نظامی طالبان در افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان امروز (یکشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «کنر»، «زابل»، «لوگر»، «هلمند» و «هرات» در 24 ساعت گذشته چهار شبه‎نظامی طالبان کشته و چهار نفر دیگر دستگیر شدند.

بر اساس این اطلاعیه، 17 حلقه مین، مقدار مواد منفجره و جنگ افزارهای سبک و سنگین از ولایت‎های «قندها» و «زابل» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

در همین حال وزارت کشور افغانستان نیز به تمام فرمانده‎هان نیروهای امنیتی افغانستان دستور داده تا از امکانات و خودروهای دولتی به نفع هیچ نامزد ریاست جمهوری استفاده نکنند، و از نصب عکس‏‎های کاندیداها در منازل امنیتی و پاسگاه‎های پلیس خود داری کنند که در غیر اینصورت با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کشته شدن یک پلیس افغان در شرق افغانستان

«عبدالحبیب سید خیل»، فرمانده امنیتی پلیس ولایت «کنر» در شرق افغانستان در تماس با رسانه‎ها اظهار داشت که در  نتیجه در گیری شبه‎نظامیان طالبان در منطقه «مانوگی» این ولایت یک پلیس افغان کشته و 2 نفر دیگر به همراه یک غیرنظامی زخمی شدند.

به گفته سیدخیل، این در گیری زمانی آغاز شد که شبه‎نظامیان طالبان به یک خودروی پلیس حمله کردند.

وی افزود: به شبه‎نظامیان طالبان نیز تلفات زیادی وارد شده است.

کشف جلیقه انتحاری، 2 حلقه مین و 60 کیلوگرم مواد منفجره در ولایت لوگر

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان در محله «الوزی بابوس» در مرکز ولایت «لوگر» در شرق افغانستان یک جلیقه انتحاری، 2 حلقه مین و 60 کیلوگرم مواد منفجره که از سوی شبه‎نظامیان طالبان جاسازی شده بود، کشف و خنثی شده است.

بر اساس اطلاعیه، این مقدار مواد منفجره به منظور انجام حمله تروریستی و برهم زدن مبارزات انتخاباتی از سوی شبه‎نظامیان طالبان جاسازی شده بود.

کشته و زخمی شدن 5 غیر نظامی در ولایت دایکندی

«سید محمد هاشمی»، فرمانده منطقه «میرامور» ولایت «دایکندی» در تماس بارسانه‎ها گفت: بر اثر ریزیش بهمن در منطقه میرامور این ولایت یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

 ولایت دایکندی از ولایت‌های سردسیر و کوهستانی افغانستان است که بیشتر در معرض حواث زمستانی قرار می‌گیرد.

کشته و زخمی شدن 3 غیرنظامی در غرب افغانستان

«عبدالرازق یعقوبی»، فرمانده امنیتی پلیس «فراه» در غرب افغانستان در تماس با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر برخورد خودروی حامل غیر نظامیان با مین کنار جاده‎ای در منطقه «اناردره» این ولایت 2 نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول