اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مؤسس نخستین جامعه نویسندگان ایران

کتاب «افلاکیان فرهنگ» در آران و بیدگل رونمایی شد

کتاب «افلاکیان فرهنگ» با حضور مؤسس نخستین جامعه نویسندگان و پژوهشگران ایران در سالن شهید عربیان دارالشهدای آران و بیدگل طی مراسمی رونمایی شد.

کتاب «افلاکیان فرهنگ» در آران و بیدگل رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدیر اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل بعد از ظهر امروز در این مراسم، کتاب "افلاکیان فرهنگ" را حاوی زندگینامه، خاطرات و وصایای 35 شهید فرهنگی این شهرستان دانست و اظهار داشت: بیان خاطرات شهدای فرهنگی از زبان خانواده، دوستان و همرزمان، وصایا و ضمائم شامل اسناد، مدارک و تصاویر آنها از جمله بخش‌های این کتاب است.

عباس صدر با اشاره به سفارش اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل برای تألیف این کتاب افزود: این کتاب به قلم محمدرضا بینش برهمند مؤسس نخستین جامعه نویسندگان و پژوهشگران در ایران و دبیر جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان به رشته تحریر درآمد.

وی با اشاره به گردآوری آثار، تهیه مصاحبه، تنظیم و مکتوب کردن این مصاحبه‌ها از اوایل شهریورماه خاطرنشان کرد: این تحقیقات اولیه توسط سیده رقیه ترمه قاضیانی و اعظم اصغری اعضای تیم تحقیقاتی گروه تألیف از طریق دیدار مستقیم با خانواده‌های شهدای فرهنگی شهرستان آران و بیدگل انجام شد.

به گفته وی، اسامی 35 شهید فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل که در کتاب آمده است ساکن و اهل این شهرستان بودند یا در این اداره خدمت کرده‌اند از جمله شهید محمد زمانی از شهرستان شهرضا که سال 66 رئیس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل و شهید محسن کرمانی‌نژاد از شهر بادرود از توابع نطنز در مقام معلم مشغول به خدمت در این اداره بوده‌اند.

مدیر اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل یادآور شد: در ابتدا تألیف شرح حال 30 شهید فرهنگی این شهرستان پیش‌بینی شد اما به دلیل افزایش زندگینامه پنج شهید دیگر فرهنگی این شهرستان چاپ و انتشار این کتاب تا هفته معلم در اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می‌رسد و یک نسخه از آن به خانواده‌های شهدای فرهنگی تقدیم می‌شود.

مراسم رونمایی از کتاب "افلاکیان فرهنگ" با حضور مدیر اداره آموزش و پرورش، اعضای شورای شهر، سرپرست فرمانداری، فرهنگیان و خانواده شهدای فرهنگی آران و بیدگل و محمدرضا بینش‌برهمند دبیر جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان به عنوان نویسنده این کتاب در سالن شهید عربیان این شهرستان برگزار شد.

تلاوت قرآن، پخش سرود ملی، اجرای گروه سرود آموزشگاه بانو خسروی حسینی، پخش کلیپ شهدای فرهنگی، تقدیر جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان از عوامل دست‌اندرکار تدوین کتاب در آران و بیدگل و تجلیل مدیریت اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل از این جامعه از جمله برنامه‌های مراسم رونمایی بود.

اسامی شهدای فرهنگی آران و بیدگل شامل سید علیرضا بنی‌طباء، سید فرهاد متولی، سید محسن هاشمی‌نژاد، سید حسن فخریان، سید مهدی خاتمی، مصطفی امیدی، ناصر فکری، حسن تقوی شاد، علیرضا صدیق، حسین جمشیدی، حسن و علی خدمتی، محمدرضا خندان، ابوالفضل دهقانی، جعفرعلی مهدوی‌پناه، مهرداد ربّانی، علی روحانی، غلامرضا شاه‌میرزایی، عین‌الله کوهی، احمد معینی، ابوالفضل اقبالیان، حسین هاشمیان طاهری، حسین حق‌پرست، محمد سرکاری، داوود صلاتی‌آرانی، کرمانی‌نژاد، حسن شاخوصی، عباس غیرتی، رضا افتادگان، عباس صلاحی‌پور، علیرضا حسنی، جعفر‌علی خرم‌آبادی،محمدعلی زمانی، علی‌محمد مقصودی و جواد سالم هستند.

انتهای پیام/2406/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول