اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری جشن کاروان امید به مناسبت دهه فجر در پلدختر

به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، جشن انقلاب با حضور کاروان فجر امید استان لرستان در سالن اجتماعات اداره ارشاد پلدختر برگزار شد.

برگزاری جشن کاروان امید به مناسبت دهه فجر در پلدختر

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، این مراسم صبح امروز با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان، فرماندار و جمعی از اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد و برنامه‌های متنوعی با هدف معرفی هرچه بیشتر انقلاب و دستاوردهای 35 ساله آن برای مردم به ویژه نسل جوان از سوی گروه طنز صدا و سیمای استان لرستان به نمایش درآمد.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان در این آیین باشکوه، هدف از راه‌اندازی کاروان امید فجر را سهیم بودن در جشن و شادی مردم استان عنوان کرد و گفت: عظمت و شکوه انقلاب اسلامی در بهمن 57 به حدی بود که قدرت‌های استکباری دنیا برای مقابله با آن با هم متحد شدند و در بهمن 57 توازن قوا در سطح بین‌المللی به هم خورد و انقلاب اسلامی با تکیه بر وعده الهی شکل گرفت که این از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

محمد بازوند با بیان اینکه اخلاص و ایمان امام (ره) رژیم شاهنشاهی را در هم شکست و افزود: گرامیداشت دهه فجر پاسداشت خون شهیدان انقلاب و آرمان‌های والای امام است و این دهه نماد اراده استوار ملت در مبارزه با استکبار جهانی است.

وی ابراز داشت: خون شهیدان تثبیت کننده نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هرچه از عمر پر برکت نظامی اسلامی می‌گذرد، صلابت و اقتدار آن بیشتر نمایان می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه وحدت ملت ایران الگویی برای حرکت‌های ظلم‌ستیزانه است، متذکر شد: امروز آمریکا و استکبار تمام قد در برابر انقلاب ایستاده و عزت و عظمت امروز ما مرهون شهدا و ایثارگران است، تا مردم در صحنه حضور دارند، ایران اسلامی به مانند قطب بزرگ در برابر قدرت‌های بزرگ می‌ایستد.

مدیرکل صدا و سیمای لرستان به گلایه‌مندی مردم شهرستان پلدختر از برنامه‌های سیمای مرکز لرستان اشاره کرد و گفت: دو فرستنده در این شهرستان ظرف چند ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و فرستنده مشترک استان ایلام و لرستان جمع‌آوری تا مردم دیگر شاهد قطع برنامه‌های سیما در پلدختر نباشند.

در ادامه فرماندار پلدختر، شغل عمده مردم شهرستان را کشاورزی و دامپروری عنوان کرد و یادآور شد: بخشی از مردم این شهرستان در بخش صنعت و  معدن فعالیت دارند که کارخانه‌های گچ، آهک هیدراته و آجر ماسه آهکی در این شهرستان وجود دارد و کارخانه فرآوری انجیر نیز در دست احداث است."

فریدون رشیدی افزود: با توجه به اینکه 80 درصد مجموعه‌های نفتی استان لرستان در پلدختر وجود دارد، پالایشگاه نفت شهرستان پلدختر که استاندار لرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر آن هستند، امید است، در مرحله اجرا قرار گیرد.

وی گفت: شهرستان پلدختر دارای پنج رودخانه دایمی شامل «کشکان»، «سیمره»، «مادیان رود»، «چولهول» و «زال» است که زمین‌های کشاورزی این شهرستان را مشروب می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: شهرستان پلدختر دارای پنج مرکز آموزش عالی با بیش از سه هزار دانشجو و 30 رشته کاردانی و کارشناسی است.

فرماندار پلدختر با دعوت از سرمایه‌گذاران جهت استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید در شهرستان، عنوان داشت: پتانسیل و بستر مناسبی در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی و گردشگری در شهرستان پلدختر فراهم است و ذخایر مهم معدنی فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان است.

رشیدی اذعان داشت: ما با آغوش باز از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

به گزارش فارس؛ کاروان فجر و امید با همکاری صدا و سیما و حمایت استانداری لرستان و فرمانداری‌ها در ایام دهه فجر در سراسر استان لرستان به اجرای برنامه می‌پردازد.

انتهای پیام/2304/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول