اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس وزارت بهداشت:

سامانه اطلاعات جغرافیایی ارزان‌ترین مسیر ارائه خدمات بهداشتی است

کارشناس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS را کوتاهترین و ارزان‌ترین مسیر ارائه خدمات بهداشتی عنوان کرد.

سامانه اطلاعات جغرافیایی ارزان‌ترین مسیر ارائه خدمات بهداشتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رقیه رمضان‌خانی پیش از ظهر امروز در کارگاه کشوری ARC-GIS در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان اظهار داشت: از سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS می‌توان برای توصیف و با تحلیل اطلاعات پزشکی استفاده کرد و در واقع متغیر‌های مکانی و یا زمانی با توزیع متغیرهای مهم در سلامت را پردازش و مورد تحلیل قرار می‌دهد.

وی افزود: کاربردهای مستقیم اطلاعات جغرافیایی در سلامت و کاربردهای مستقیم اطلاعات جغرافیایی در شیوع بیماری، ارتباط بیماری‌ها با نوع پوشش گیاهی و دمای هر منطقه، بارندگی و عوامل هواشناسی است.

کارشناس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: کوتاهترین و ارزان‌ترین مسیر ارائه خدمات بهداشتی برای انتقال بیماران به بیمارستان و نقش GIS در انتخاب مسیرهای بدون ترافیک به ماشین‌های آمبولانس از ویژگی‌های آن است.

وی همچنین، کسب اطلاعات و پیش‌پردازش‌ها، مدیریت اطلاعات ذخیره و بازیابی، آنالیز اطلاعات و تولید محصول که آن را به یک ابزار حمایتی سودمند برای کاربردهای مختلف تبدیل می‌کند، از عملکردهای سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS است.

کارگاه ARC-GIS که از صبح امروز با حضور کارشناسان درمانی در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز شده است به مدت دو روز ادامه دارد.

انتهای پیام/2406/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول