اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

109/ بهار92

47 روستای کردستان به شبکه ارتباط تلفنی متصل شدند

همزمان با نهمین روز از دهه فجر به صورت ویدئو کنفرانس خطوط ارتباط تلفن 47 روستای محروم کردستان با دستور وزیر ارتباطات راه‌اندازی شد.

47 روستای کردستان به شبکه ارتباط تلفنی متصل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر و به صورت ویدئو کنفرانس با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شاهد افتتاح خطوط ارتباط تلفن 759 روستای محروم در استان‌های کردستان، لرستان، آذربایجان‌شرقی، خوزستان و سیستان و بلوچستان بودیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان در این مراسم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مخابرات استان در سنندج برگزار شد اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح همزمان خطوط ارتباطی 35 روستای بالای 20 خانوار و 12 روستای زیر 20 خانوار استان در مناطق محروم و دورافتاده هستیم.

سعدی امیری افزود: در مجموع برای این طرح‌ها بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده است که برای هر روستای زیر 20 خانوار 300 میلیون ریال و برای هر روستای بالای 20 خانوار نیز یک میلیارد ریال هزینه شده است.

بهره‌مندی 250 روستا از خدمات اینترنتی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان تصریح کرد: در مرحله دوم نیز در سال آینده 250 روستای بالای 70 خانوار استان از خدمات اینترنت برخوردار خواهند شد و پوشش شبکه موبایل در راه‌ مواصلاتی بین شهری و بین روستایی استان تقویت می‌شود.

امیری از گسترش خدمات اینترنت به مردم کردستان و تقویت خطوط شهری و روستایی به عنوان اولویت‌های این اداره کل نام برد و از انسجام به عمل آمده در استان با همکاری شرکت مخابرات و این اداره کل برای افزایش خدمات به مردم خبر داد.

افزایش زیرساخت‌های مخابراتی در کردستان

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان نیز در ارتباط تصویری با سالن اجتماعات وزارت ارتباطات از آمادگی کامل استان برای گسترش خدمات مخابراتی و افزایش زیرساخت‌های لازم در این خصوص خبر داد و خواستار توجه ویژه مسئولان ارشد وزارت ارتباطات برای خدمت بیشتر به مردم استان در این حوزه شد.

برقراری ارتباط تلفنی با ماموستا نهایی امام جماعت روستای خوشه‌دره سقز از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و گفت‌وگوی چند لحظه‌ای وزیر و مسئول کمیسیون ارتباطات مجلس شورای اسلامی با این شهروند کردستانی افتتاح رسمی این 47 طرح خدماتی در استان را رقم زد.

انتهای پیام/79006/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول