اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

هیچ گونه افزایش قیمتی در لبنیات تا پایان سال 93 وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: تا پایان سال 93 هیچ گونه افزایش قیمتی در لبنیات وجود ندارد.

هیچ گونه افزایش قیمتی در لبنیات تا پایان سال 93 وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مظفر انصاری  ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته توسط این سازمان اظهار داشت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که بر اساس کم‌آبی برای استان حاصل شد اقدامات خوبی انجام گرفت برای نمونه ذخیره‌سازی غلات به میزان مناسب انجام شده است.

وی ادامه داد: سبد کالا اقدام خوبی است که توسط دولت اجرایی شد تا جلوی نقدینگی را بگیرد. با توجه به اینکه برای بار اول این طرح اجرا می‌شد اقدام خوبی به نظر می‌آید هر چند مشکلاتی وجود داشت که باید برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از نظر تأمین مواد مورد نیاز مشکلی وجود ندارد البته در تأمین تخم‌مرغ به دلیل اینکه باید روزانه تولید شود و قابل انبار کردن نیست کمی با مشکل روبه‌رو هستیم، اما خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم 50 درصد اجناس را تحویل مردم دهیم.

این مسئول با بیان اینکه اسکاد، اتکا، امکان، رفاه و فرهنگیان پنج مرکزی هستند که متولی توزیع سبد کالا می‌باشند اضافه کرد: حدود 300 شعبه برای توزیع کالا در نظر گرفته شده بود که با این وجود مشکلاتی در زمینه توزیع وجود داشت.

انصاری خاطرنشان کرد: هر بخش از سبد کالا که ناقص بوده یا تحویل مردم نشده را به طور قطع به مشمولان تحویل می‌دهیم و قول می‌دهیم تا آخرین نفر مشمول طرح را حمایت کنیم و سبد را به همه مشمولان تحویل دهیم.

وی عنوان کرد: طرح سبد کالا تا پایان سال تمدید شد و مردم می‌توانند با صبر و آرامش به مراکز توزیع مراجعه و جهت دریافت سبد خود اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان یادآور شد: از پنج قلم کالایی که در قالب طرح سبد کالا به مردم استان تحویل می‌دهیم چهار کالا تولید استان است و فقط برنج و آن هم به خاطر مشکلاتی که وجود دارد و نمی‌توانیم تمام برنج مورد نیاز را تولید کنیم از منابع دیگر تأمین می‌شود.

این مسئول در ارتباط با اصناف بیان کرد: اصناف به طور جدی در حال قانونمند شدن هستند در ارتباط با بازرسی اصناف هم باید بگویم واحدهای بازرسی ما به طور مستمر از واحدهای صنفی بازدید می‌کنند و با تخلفات احتمالی برخورد دارند.

انصاری ادامه داد: به دنبال این هستیم که بخشی از وظایف را به اتاق بازرگانی و بخشی را به خانه صنعت و معدن محول کنیم علاوه بر این در جلسات شورای گفت‌وگو مشکلات صنایع استان را مطرح می‌کنیم که در همین زمینه دیروز جلسه‌ای با حضور آقای استاندار و صنعتگران تشکیل شد تا مشکلات بررسی و راه‌های افزایش همکاری‌های دولت و بخش خصوصی تقویت شود.

وی با بیان اینکه در زمینه فرش اقدامات خوبی انجام شده اضافه کرد: صنعت فرش ما به سمت صنعتی شدن هست و هم اکنون در سه دانشگاه در سطح استان رشته‌های فرش و فرش‌بافی تدریس می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان یادآور شد: در حال حاضر 354 واحد سردخانه‌ای را رصد می‌کنیم و باید بگویم در شرایط کنونی حدود 60 هزار تن سیب درختی ذخیره‌سازی کردیم.

این مسئول تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود 270 هزار بازرسی از واحدهای این صنف داشته‌ایم که از این تعداد حدود 30 هزار پرونده به تعزیرات ارسال شده است.

انصاری با اشاره به قیمت لبنیات گفت: مقرر شد تا پایان سال 93 هیچ افزایش قیمتی در لبنیات نداشته باشیم و به جای آن دولت با پرداخت یارانه به این بخش از این بخش حمایت کند.

وی متذکر شد: در راستای حفاظت از محیط زیست تمام واحدهای تولید آجر گازسوز شدند و دیگر واحدی با سوخت مازوت در سطح استان برای تولید آجر وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اذعان داشت: برای شب عید برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و امسال نیز همچون سال‌های گذشته نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را در سراسر استان خواهیم داشت.

انتهای پیام/63028/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول