اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ‌ بر 2 میلیارد تومان صورت گرفت

افتتاح مرغداری 40 هزار قطعه‌ای در دشت بجد بیرجند

طی مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان پروژه مرغداری 40 هزار قطعه‌ای دشت بجد بیرجند با اعتبار 2 میلیارد و 24 میلیون تومان افتتاح شد.

افتتاح مرغداری 40 هزار قطعه‌ای در دشت بجد بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرغداری تخمگذار در روستای بجد اظهار داشت: تعداد 44 پروژه بخش کشاورزی خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند است.

غلامرضا هادربادی تصریح کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد و 24 میلیون تومان هزینه شده است. حدود 30 درصد مرغ گوشتی استان در بیرجند تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به مرغداری 40 هزار قطعه‌ای دشت بجد اشاره کرد و افزود: برای افتتاح این پروژه اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد و 24 میلیون تومان هزینه شده است.

هادربادی ادامه داد: حدود یک‌میلیارد و 583 میلیون و 300 هزار تومان از اعتبار هزینه شده از محل طرح توسعه کشاورزی و مابقی از محل سهم آورده بوده است.

وی با بیان این‌که مساحت این واحد مرغداری تخمگذار26 هزار و 666 مترمربع است، یادآور شد: همچنین این واحد دارای زیربنای 3 هزار و 315 مترمربعی است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به میزان اشتغال‌زایی این پروژه اشاره و اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه برای هفت نفر اشتغال مستقیم و برای 10 اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

هادربادی با بیان این‌که با افتتاح این مرغداری، واحد‌های مرغداری تخم‌گذار خراسان جنوبی به 20 واحد می‌رسد، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه میزان تولید تخم‌مرغ استان به مرز 12 هزار تن در سال می‌رسد.این مرغداری با ظرفیت 40 هزار قطعه در روز حدود 1.5 تن تخم‌مرغ تولید می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این‌که اجرای این پروژه سال گذشته آغاز و در سال جاری به پایان رسیده است، اضافه کرد: این مرغداری دارای سیستم قفس در سه طبقه در شش ردیف است.

هادربادی به هدف اجرای این پروژه اشاره کرد و یادآور شد: افزایش بهره‌وری از اهداف اجرای این پروژه بوده است.امید است با حمایت مسئولان استان و وزارت جهاد کشاورزی مسیر و افق روشن خود را طی کنیم.

انتهای پیام/22481/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول