اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

111/بهار92

نخستین مرکز مشاوره سلامت روان محلی در قروه راه‌اندازی شد

در گرامیداشت دهه مبارک فجر نخستین مرکز مشاوره سلامت روان محلی در قروه راه‌اندازی شد.

نخستین مرکز مشاوره  سلامت روان محلی در قروه راه‌اندازی شد

سرپرست بهزیستی قروه در مراسم بهره‌برداری از این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه، اظهار کرد: افتتاح این مرکز گامی در راستای دسترسی بیشتر مردم به خدمات سلامت روان، ارتقای سلامت روان و همچنین بهره‌گیری از توان علمی فارغ‌التحصیلان با مدرک کارشناسی برای ارائه خدمات سلامت روان به همشهریان قروه‌ای است.

حسین رسولی اضافه کرد: این مرکز با حمایت بخش خصوصی دایر شده است و عمده فعالیت آن را شناسایی ظرفیت‌های موجود در محله، تشکیل گروه‌های محلی، اولویت‌بندی و نیازسنجی محلی، غربالگری در حوزه مشکلات رفتاری، بررسی راه‌های کاهش استرس‌های محلی، آموزش و مشاوره پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه وجود این مراکز راه حلی برای دسترسی بیشتر مردم در نقاط کم جمعیت‌تر و شهر‌های کوچک به خدمات سلامت روان و نیز بهره‌گیری از توان علمی فارغ‌التحصیلان با مدرک کارشناسی روان شناسی برای ارائه خدمات سلامت روان به مردم در محلات است تصریح کرد: مراکز محلی در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت راه‌اندازی می‌شود.

به گفته رسولی، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره اولیه ،مشاوره فردی، رفتاری و سازشی، تحصیلی ،شغلی، ازدواج و خانوادگی، آموزش‌های پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی و تشکیل کاربرگ مشاوره خانواده و آموزش خانواده و برگزاری همایش‌های فصلی ویژه خانواده‌ها از فعالیت‌هایی است که در این مرکز ارائه می‌شود.

وی افزود: برای تجهیز این مرکز 150 میلیون ریال از تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا (ع) استفاده شده است.

این مسئول دسترسی آسان به خدمات مشاوره محلی به منظور استفاده از ظرفیت‌های تخصصی و نیمه تخصصی در پژوهش‌های محلی را از دیگر اهداف این مرکز برشمرد و افزود: ارتقای سطح سلامت روان افراد در حال حاضر از مهم‌ترین نیازهای محسوس است.

رسولی خاطرنشان کرد: سلامت روانی و جسمی نیاز و خواسته همه انسان‌ها است و همه ما تلاش می‌کنیم که برای برقراری ارتباطات سالم، شخصیت‌های سالمی در زندگی انسانی پیدا کنیم.

وی افزود: سلامت روان بستگی به این دارد که جامعه تا چه اندازه نیازهای اساسی افراد جامعه را برآورده می‌کند، نه اینکه فرد تا چه حد خود را با جامعه سازگار می‌سازد و به همین دلیل سلامت روان بیش از آن که امری فردی باشد، یک مساله اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ناسالم در بین اعضای خود دشمنی، بدگمانی و بی‌اعتمادی می‌آفریند و مانع از رشد کامل آنها می‌شود و درمقابل جامعه سالم به اعضای خود امکان می‌دهد که به یکدیگر احترام بگذارند، بارور، کارآمد و خلاق باشند و قوه تعقل و عینیت خود را بارور و نیرومند سازند.

انتهای پیام/79009/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول