اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

سایت هسته‌ای خنداب افزایش پدافند غیرعامل را ضروری‌تر می‌کند

استاندار مرکزی گفت: وجود سایت هسته‌ای خنداب بر لزوم افزایش پدافند غیرعامل در استان مرکزی می‌افزاید.

سایت هسته‌ای خنداب افزایش پدافند غیرعامل را ضروری‌تر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه پدافند غیرعامل در اراک گفت: بر اساس ماده 198 قانون برنامه پنجم توسعه برای کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها، حفاظت مردم و منافع ملی و ارتقای پایداری ملی، اجرای پدافند غیرعامل در راستای تکمیل چرخه غیرنظامی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل به معنای اصل آمادگی در شرایط نامساعد است که بر هر کشوری تحمیل می‌شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: پدافند غیرعامل به دنبال این است که با حراست هوشمندانه از منابع پایه از زیرساخت‌های اداری، عمرانی و سازه‌ای کشور در برابر تهاجم دشمنان دفاع کند.

مقیمی ادامه داد: شکل نوین تهدیدات دشمن در سال‌های اخیر به شیوه حملات سایبری و الکترونیکی، دزدی اطلاعات علمی و کارشکنی در مباحث پایه فرهنگی و اجتماعی، لزوم حساسیت به اقدامات پدافند غیرعامل را دوچندان کرده است.

وی عنوان کرد: آمادگی‌های پیشگیرانه و پدافند غیرعامل باید در تمامی حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد توجه دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: پدافند غیرعامل پایدارترین، ارزان‌ترین و صلح‌‌آمیزترین روش دفاع، بهترین راهکار افزایش آستانه‌ مقاومت ملی و پشتوانه‌ اقتدار ملی و همچنین بهترین شیوه برای کاهش مخاطرات و آسیب‌پذیری و افزایش هزینه‌های دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، عنوان کرد: پدافند غیرعامل عنصری پویا و متحرک است بنابراین باید همواره در صدر تلاش‌های علمی و پژوهشی قرار گیرد.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول