اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین:

قوانین معماری باید منطبق بر فرهنگ اسلامی تدوین شود

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: تدوین قوانین معماری منطبق بر فرهنگ و آموزه‌های اسلامی می‌تواند تمدن اسلام را در جهان احیا کند.

قوانین معماری باید منطبق بر فرهنگ اسلامی تدوین شود

حسین غیاثوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: پایتخت اسلام از مدینه آغاز شده و در آن شرایط در حاشیه مسائل معنوی و معدنیت، چگونگی احداث بنا شهر اسلامی مطرح بوده و به آن توجه ویژه می‌کردند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: بر این اساس مسئولان مربوطه معماری اسلامی را به عنوان یک رویکرد مجموعه مدیریت شهری که مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است، مورد توجه قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی به عنوان یک سند چشم‌انداز شهر قزوین مسیر شهرسازی و معماری و مسائل مربوط به حوزه شهرسازی این شهر را تعیین و نشان می‌دهد، یادآور شد: موضوع معماری باید با فرهنگ و ایدئولوژی شهر ما منطبق باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: هویت یک شهر و جامعه در تبلور معماری اسلامی خود را نشان می‌دهد و این معماری در ذهنیت و فرهنگ افراد تأثیر بسزایی دارد و سبک زندگی آنان را متحول و به سمت اسلامی سوق می‌دهد.

غیاثوند با بیان اینکه ما به قوانین و مقررات مشخصی که معماری اسلامی را دیکته کند. نرسیدیم، خاطرنشان کرد: البته به صورت کارشناسی شده ولی هنوز به قوانین تبدیل نشده است که در تحقق این هدف باید تلاش کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه دبیرخانه دائمی شهر اسلامی در سرای سعدالسلطنه شهر قزوین مستقر است، اظهار کرد: این شهر ظرفیت این را دارد که به عنوان الگو در کشورهای اسلامی جهان مطرح شود که باید برای دست‌یابی به این مهم با برنامه‌ریزی دقیق‌تری دست یافت.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: متأسفانه امروز آن چیزی که در معماری شهر قزوین وجود دارد فاصله زیادی با معیارهای اسلامی است که باید با کاهش این فاصله به این معیارها نزدیک‌تر شد.

افزایش جذب گردشگر در قزوین

وی با اشاره به اینکه شهر قزوین شهر اصیل و در مقطعی از زمان پایتخت کشور بوده است، ابراز داشت: این شهر آثار تاریخی و جاذبه‌های فراوانی مانند سعدالسلطنه دارد و مکان گردشگری خوبی برای گردشگران است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین گفت اضافه کرد: برای رونق و جذب گردشگران در استان قزوین برنامه‌هایی در حال اجرا است تا این هدف به نحو مطلوبی محقق شود.

انتهای پیام/77009/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول