اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌‌الله علوی‌گرگانی:

جوانان اجازه توهین دشمن به عزت و شرف ایرانی را ندهند

یکی از مدرسین برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای پیروزی و حفظ این انقلاب خون جوانان بسیاری ریخته شده است، گفت: جوانان اجازه توهین دشمن به عزت و شرف ایرانی را ندهند.

جوانان اجازه توهین دشمن به عزت و شرف ایرانی را ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امروز در دیدار با جمعی از سربازان و درجه‌داران یگان ویژه نیروی انتظامی استان قم ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: دیدار با علما و شنیدن نصایح ایشان در صورتی تاثیرگذار است که افراد حاضر در مجلس حضور ماهوی داشته باشند و فقط به صورت شکلی در مجلس حاضر نباشند.

وی با تبیین مفهوم حضور شکلی و ماهوی ادامه داد: برخی افراد فقط جسمشان در یک مجلس حاضر است و روحشان در عالم دیگری سیر می‌کند و برخی افراد نیز هم جسمشان و هم روحشان در جلسه حضور دارد که به این 2 به ترتیب حضور شکلی و ماهوی می‌گویند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ادامه داد: اثربخشی زمانی رخ می‌دهد که گوشی فراگیر باشد و سخنان، نصایح علما و بزرگان را به دل بنشاند در غیر این صورت هرگز موفقیتی در شنیدن این سخنان حاصل نمی‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی، جوانانی را که برای رسیدن به هدف والا در دوران هشت سال دفاع مقدس، شهادت را به جان خریدند مورد اشاره قرار داد و گفت: این جوانان از جان خود سیر نشده بودند زیرا که جوانی دورانی است که همه آروزهای طول عمر در آن دوران شکل می‌گیرد ولی پیام الهی را فرا گرفتند و در دل نشاندند.

وی با اشاره به شمار شهیدان در یکی از مناطق کشور ادامه داد: 36 هزار شهید در یک منطقه به شهادت رسیدند که همه در سنین جوانی بودند شماری از آن‌ها هنوز ازدواج نکرده بودند و آرزوی ازدواج داشتند و شماری دیگر نیز ازدواج کرده بودند و آرزو داشتند رشد کردن فرزندشان را ببینند ولی به دلیل اینکه محبتی بالاتر از محبت به خانواده در دلشان جا گرفته بود به جبهه‌های نبرد رفتند و برای دفاع از ناموس میهن در خون خود غلطیدند.

این مرجع تقلید مهم‌ترین دلیل اعزام داوطلبانه جوانان به جبهه را درک کردن محبت دین دانست و تصریح کرد: محبت دین بالاتر از محبت به خانواده است به همین دلیل ایثارگران از جانشان می‌گذرند تا به وظایف دینی خود عمل کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به ظلم خلفای عباسی به سادات اظهار کرد: در دوران منصور دوانیقی شخصی برای کار کردن در دستگاه عباسی آمد و تا زمانی که از دین خود نگذشت اجازه خدمت در حکومت عباسی به وی داده نشد و به دلیل اینکه از دین خود گذشته بود مجبور به بریدن سر 60 تن از سادات و انداختن تن ایشان در چاه شد.

وی افزود: این داستان در تاریخ آمده است تا به ما نشان دهد کسی که از دین خود بگذرد همه چیز خود را از دست داده و عاقبتی بسیار دردناک در انتظار اوست.

مدرس برجسته حوزه علمیه قم ایثارگری امام حسین (ع) برای احیای دین را مورد توجه قرار داد و گفت: امام حسین (ع) از جان خود گذشت تا دین اسلام استوار و محکم باقی بماند به همین دلیل همه جهان از مظلومیت او در شهادت صحبت به میان می‌آورند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر اینکه الگوی ملت ایران در انقلاب اسلامی نشات گرفته از نهضت حسینی بود، گفت: جوانان انقلاب با شعار «نهضت ما حسینی است رهبر ما خمینی است» از جانشان گذشتند تا دین اسلام در این مرز و بوم احیا شود.

وی به گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: دلیل ماندگاری این انقلاب، گذشتن جان در برابر حفظ ایمان بود که جوانان ایرانی برای احیای دین اسلام حاضر شدند از جان خود در دوران جوانی بگذرند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی از جوانان خواست به گونه‌ای رفتار کنند که بیگانگان اجازه توهین به عزت ما پیدا نکنند و به گونه‌ای به حفظ امانت الهی اهتمام داشته باشند که این امانت به صاحب برحق آن تحویل داده شود.

انتهای پیام/78005/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول