اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان عنوان کرد

اقتدار علمی بیشتر با سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه علمی

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه علمی به منظور رسیدن به اقتدار علمی بیشتر جمهوری اسلامی است.

اقتدار علمی بیشتر با سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه علمی

علیرضا احسان‌دوست در حاشیه حضور در گردان 115 امام حسین(ع) کاشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به فعالیت گسترده بسیج اساتید در استان اصفهان اظهار داشت: در استان اصفهان نزدیک به 170 مرکز آموزشی وجود دارد که در حدود 12 هزار استاد در قالب هیئت علمی و حق‌التدریس به فعالیت علمی، آموزشی و پژوهشی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: از این 12 هزار استاد، نزدیک به 2 هزار و 500 نفر به صورت سازمان‌یافته عضو بسیج هستند و در حدود دو تا سه برابر آن نیز دارای تفکر بسیجی بوده و به صورت غیر سازمان‌یافته با این مرکز در تعامل هستند.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در خصوص حوزه فعالیت بسیج اساتید بیان داشت: عمده‌ترین فعالیت‌های بسیج اساتید در حوزه پژوهش، آموزش، مباحث فکری، سیاسی و معرفتی است. 

احسان‌دوست با تأکید بر اجرای تدابیر مقام مقام معظم رهبری در حوزه بسیج اساتید ابراز داشت: ورود بسیج اساتید با توصیه معظم‌له به عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن به صورت جدی دنبال می‌شود و این نهاد در کنار مأموریت‌های ابلاغی، از وظایف ذاتی خود نیز غافل نمی‌ماند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت فعلی دانشگاه‌ها و مراکز علمی عنوان کرد: این مراکز در یک شرایط انتقالی به سر می‌برند و دولت یازدهم در تلاش است تا سیاست‌های خود را در مجموعه دانشگاهی به صورت گسترده‌تر اعمال کند.

وی با انتقاد از برخی رویکردها در وزارت علوم تصریح کرد: چینش بعضی مدیران و اتخاذ برخی سیاست‌ها در وزارت علوم مانند دفاع از فتنه‌گران، اخراجی‌ها و جولان پیدا کردن افرادی که در سابقه فکری آنها نسبت به اسلام و ارزش‌های انقلاب علامت‌ سؤال‌های جدی وجود دارد که کلیت تدابیر نظام را در چالش قرار داده است.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان با تأکید بر اینکه این سیاست‌ها مورد انتقاد جدی دلسوزان نظام است بیان داشت: اگر دولت و وزارت علوم به توانند تداوم فضای آرامش در محیط علمی،‌ سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه علمی به منظور رسیدن به اقتدار علمی بیشتر جمهوری اسلامی در این عرصه و توجه به صیانت از ارزش‌های اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار دهند می‌توان از نتایج آن برای کلیت نظام بهره برد.

انتهای پیام/2406/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول