اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های استان زنجان:

امسال یک هزار و 198 زندانی زنجانی مشمول عفو شده‌اند

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: امسال، یک هزار و 198 زندانی زنجانی مشمول عفو قرار گرفته‌اند.

امسال یک هزار و 198 زندانی زنجانی مشمول عفو شده‌اند

علاءالدین کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: زندانیان زنجانی به جرائم مختلف که شامل قتل، مواد مخدر، موارد اخلاقی و بدهی‌های مالی در زندان به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل زندان‌ها در صورت امکان نسبت به کاهش مدت زندان، افرادی که با جرائم غیرعمد در زندان هستند، اقدام می‌کند، عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون یک هزار و 198 نفر به آنها عفو خورده است.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه از تعداد مذکور 369 نفر به صورت مشروط آزاد شده‌اند، ادامه داد: بقیه این افراد نیز مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه از این تعداد 648 نفر از زندان آزاد شدند، گفت: همچنین 550 نفر نیز تقلیل مجازات شدند.

کریمی با اشاره به تعداد زندانیان مشمول عفو موردی تصریح کرد: عفو موردی به مناسبت‌های مختلف از طریق کمیسیون‌های عفو استان پیشنهاد می‌شود که در استان زنجان نیز به صورت منظم جلسات به ریاست رئیس کل دادگستری تشکیل می‌دهد و زندانیان واجد شرایط به کمیسیون مرکزی معرفی می‌شوند.

وی در ادامه گزارشی نیز از تعداد زندانیان آزاد شده در بخش جرائم غیر عمد ارائه کرد و ابراز داشت: امسال 96 زندانی از ستاد جرائم غیرعمد آزاد شدند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان متذکر شد: این افراد با صرف هزینه 260 میلیون و 788 هزار و 282 ریال از سوی ستاد دیه استان زندان آزاد شدند.

کریمی اذعان داشت: همچنین از ابتدای سال تا کنون 28 میلیارد و 360 میلیون و 384 هزار و 387 ریال از جرائم زندانیان نیز با تلاش مددکاران اجتماعی منتج به رضایت شکات شده است.

انتهای پیام/73005/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول