اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فجر انقلاب/238

شرکت تعاونی «اسب‌داران کوهستان زیبا» در ماسال افتتاح شد

شرکت تعاونی «اسب‌داران کوهستان زیبا» به مناسبت دهه مبارک فجر در ماسال افتتاح شد.

شرکت تعاونی «اسب‌داران کوهستان زیبا» در ماسال افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، رئیس هیئت سوارکاری این شهرستان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح شرکت تعاونی اظهار کرد: آموزش صحیح سوارکار، گردشگری با اسب، تربیت صحیح اسب، واکسیناسیون اسب، بیمه اسب، اصلاح و بهبود نژادهای بومی، حمل و نقل صحیح اسب از جمله اهداف شرکت تعاونی «اسب‌داران کوهستان زیبا» است.

محمد عبدی، اسب‌داری علمی شامل تغذیه، نعل بندی، تیمار و... را از دیگر اهداف این شرکت خواند و افزود: گردشگری گیلان با حمایت از صنعت اسب توسعه می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی «اسب‌داران کوهستان زیبا» از ﺛﺒﺖ ﻧﮋاد اﺳﺐ‌های ﺗﺎﻟﺶ ﺧﺒﺮ داد و خاطرنشان کرد: ﺑﺎ اﯾﻦ ﺛﺒﺖ ﻧﮋاد اﺳﺐ ﺗﺎﻟﺶ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺳﺐ «ﮐﺎﺳﭙﯿﻦ» ﺷﻨﺎﺧته ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

*صنعت اسب اشتغالزا است

پیشکسوت و استاد رشته سوارکاری کشور نیز در مراسم مذکور با گرامیداشت دهه مبارک فجر حمایت مردمی و بخش دولتی از شرکت تعاونی مذکور برای رسیدن به اهداف تعیین شده را مورد تأکید قرار داد.

مهدی جمشیدخانی، با بیان اینکه تعاونی موظف است اعضای بیشتری جذب کند، گفت: این امر موجب می‌شود مسئولان مجاب شوند که صنعت اسب اشتغالزا است.

وی صنعت اسب را در اشتغالزایی تعداد زیادی از جوانان تاثیرگذار دانست و ادامه داد: این مشاغل شامل مربی‌گری برای تربیت اسب، آموزش سوارکار، نعل‌بندی، مدیریت اصطبل، مدیریت باشگاه سوارکاری، پرستاری از اسب، تهیه و تولید یراق‌آلات و... است.

پیشکسوت سوارکاری در کشور، پرکردن اوقات فراغت از طریق توجه به ورزش مفرح سوارکاری، جذب گردشگر و استفاده بهینه از طبیعت بکر و زیبای منطقه را از دیگر تاثیرات حمایت از صنعت اسب در گیلان به ویژه منطقه ماسال ذکر کرد.

به گزارش فارس، مهدی جمشیدخانی دارای سابقه 65 ساله در صنعت اسب و دو دوره حضور در کمیته آموزش و 10 سال حضور در تیم ملی سوارکاری جمهوری اسلامی ایران با تالیف 17 جلد کتاب پیرامون این صنعت و 15 سال سابقه تدریس در دانشگاه است.

در مراسم مذکور با حضور مسئولان و مالکان اسب‌ها، 42 سوارکار از مزار شهدای شاندرمن رژه خود را آغاز و تا رسیدن به محل شرکت تعاونی مذکور ادامه دادند.

در پایان این مراسم کارگاه آموزش سوارکاری برگزار شد.

سرپرستان فرمانداری ماسال و اداره تعاون، کار و امور اجتماعی ماسال نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/84002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول