اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روحانی مبارز بحرینی:

انقلاب اسلامی ایران الگوی اصلی انقلاب در بحرین بود

روحانی مبارز بحرینی با بیان اینکه نخستین حرکت اسلامی در بحرین یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت، گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی اصلی انقلاب در بحرین بود.

انقلاب اسلامی ایران الگوی اصلی انقلاب در بحرین بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید مرتضی العلوی در مراسم افتتاح همایش سراسری و یک هفته‌ای «بیداری دانشجویی و استحکام ساخت درونی نظام» که از 19 تا 25 بهمن‌ماه در یزد برگزار می‌شود، گفت: بحرین تاثیرات بسیار گسترده و عمیقی از انقلاب اسلامی ایران گرفت و این اثرگذاری سبب شد تا نخستین حرکت‌های اسلامی در بحرین، یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی ایران، مسلمانان در بحرین خودی نشان نمی‌دادند و اغلب حرکت‌ها از سوی مارکسیست‌ها و لیبرالیست‌ها انجام می‌گرفت اما انقلاب اسلامی ایران به مسلمانان بحرین جرات و جسارت داد.

روحانی مبارز بحرینی خاطرنشان کرد: مسلمانان با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی، به تدریج امور را در دست گرفتند و همین امر سبب رشد اسلامی سیاسی در بحرین شد به نحوی که حتی بسیاری از جوانانی که دارای افکار غیردینی بودند به گروه‌های اسلامی گرویدند.

العلوی با تشریح برخی از تاثیرگذاری‌هایی که انقلاب اسلامی ایران در بحرین داشت، یادآور شد: گسترش حجاب در بحرین، اجرای قانون و انجام امور کشور بحرین بر اساس قانون و ... از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برای بحرین بود.

وی تصریح کرد: گرچه در زمینه اجرای قانون، اقدامات به طور کامل انجام نشد و این حرکت در نیمه راه رها شد اما آغازی برای قانونمندی در این کشور بود.

العلوی یادآور شد: نظام حاکم بر بحرین توافق‌های انجام شده با مسلمانان را رها کرد چراکه هیچ نگاهی به قانون نداشت و همین امر نیز سبب قیام مردم بحرین در سه سال پیش شد.

وی همچنین به تشریح قیام‌ها و انقلابی که در بحرین صورت گرفت پرداخت و افزود: نظام حاکم بر بحرین عده‌ای را داخل جمعیت تظاهرکنندگان می‌فرستادند و به آن‌ها وعده و وعید می‌دادند و اختلاف‌افکنی می‌کردند و همین امر سبب شد بین انقلابیون بحرین فاصله بیفتد.

العلوی تاکید کرد: البته با اقدام حاکم بحرین و درخواست او از پادشاه عربستان به منظور گسیل داشتن ارتش خود به بحرین برای حمایت از حکومت، اتحاد میان مردم بحرین دوباره ایجاد شد.

وی با اشاره به فجایعی که ارتش عربستان در بحرین به وجود آورد، تصریح کرد: کشت و کشتارهای خیابانی و دستگیری مردم با این اقدام اوج گرفت.

این روحانی مبارز بحرینی تاکید کرد: مردم بحرین می‌دانستند که وحدت مردم ایران و اطاعت آن‌ها از یک رهبر واحد آن‌ها را به پیروزی رساند و همین امر برای آن‌ها درس شد.

وی ادامه داد: گرچه غرب تاکنون تلاش‌های بسیاری در کشورهای عربی برای شکست‌خورده نشان دادن انقلاب اسلامی ایران انجام داده است اما نکته مهم آن است که مردم بحرین و انقلاب بحرین، از امام خمینی (ره) و مردم ایران الگوگیری کرده‌اند.

به گزارش فارس، همایش سراسری بیداری دانشجویی و استحکام ساخت درونی نظام به مدت یک هفته با طرح موضوعاتی از جمله نقد و بررسی روند کلی اتحادیه دانشجویی، حضور زن و قوام اجتماع اسلامی، مواقع صبر و خشم انقلابی در بیداری دانشجویی، نقش زن در نظام خانواده، مشروطه‌شناسی، نگاه درون‌زا و برون‌زا در آینه جریانات مشروطه و تاریخ معاصر و ... بخش‌هایی از جلسات تخصصی است که توسط اساتید مختلف در دانشگاه یزد طی یک هفته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول