اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

افزایش بهره‌وری موقوفات از اهداف اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: افزایش بهره‌وری موقوفات از اهداف اوقاف است.

افزایش بهره‌وری موقوفات از اهداف اوقاف است

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سازمان اوقاف و به تبع آن اداره کل اوقاف استان زنجان در کنار وظایف محوله به این اداره کل اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت اداره کل اوقاف حفظ، افزایش و بهره‌وری موقوفات است، تصریح کرد: تشویق مردم به انجام این عمل حسنه و توسعه موقوفات نیز از دیگر اقداماتی است که توسط اداره کل اوقاف انجام می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در راستای توسعه موقوفات و حفظ آنها بیان کرد: طی سال‌های گذشته کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده است که از جمله آن حل اختلاف بین منابع طبیعی و اوقاف است.

این مسئول با بیان اینکه پس از حل اختلاف بیش از یک هزار هکتار زمین توسط اداره کل اوقاف تصرف شده است، اذعان داشت: همچنین در بحث شناسایی موقوفات جدید و احیای آنها نیز اقدامات بسیاری در استان انجام شده است.

باقری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر شمار موقوفات استان زنجان با احتساب مساجد بیش از 2 هزار و 400 مورد است، تصریح کرد: این تعداد موقوفه منفعتی و غیر منفعتی هستند.

وی همچنین به وجود قریب به 320 موقوفه درآمددار در استان اشاره کرد و بیان داشت: اداره کل اوقاف در تلاش است، با بهره‌وری مناسب درآمد حاصل از این موقوفات را افزایش داده و بر اساس نیازهای واقفان هزینه کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تعداد نیات واقفان در بحث موقوفات بیش از یک هزار مورد است، اذعان داشت: اداره کل اوقاف نیز بر اساس همان نیات اقدام به هزینه‌کرد موقوفات می‌کند.

این مسئول همچنین به وجود یک هزار و 500 مسجد در استان اشاره داشت و گفت: برای جذب بیشتر جوانان به مساجد که مراکز دینی و مذهبی هستند، سالانه برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

باقری به برگزاری برنامه‌های دهه فجر در مساجد استان اشاره داشت و اظهار کرد: مراسم سخنرانی، مراسم جشن انقلاب، برگزاری مسابقات مختلف و ... از جمله برنامه‌های اجرایی در مساجد استان طی دهه فجر است.

انتهای پیام/73005/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول