اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

103/بهار92

جشنواره بازی‌های بومی محلی فجر برگزار شد

رئیس اداره ورزش و جوانان سقز از پایان رقابت‌های ورزشی جشنواره بازی‌های بومی و محلی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

جشنواره بازی‌های بومی محلی فجر برگزار شد

فرزاد خاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار کرد: این مسابقات به منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر و با همکاری مشترک اداره ورزش و جوانان سقز و هیئت ورزش‌های روستایی و بومی و محلی این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: جشنواره بازی‌های بومی و محلی شهرستان سقز با حضور 400 ورزشکار در سالن 2 هزار نفری شهید آبدرم سقز برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان سقز اظهار کرد: در این رقابت‌ها که با حضور مسئولان و جمع زیادی از تماشاگران برگزار شد، در مسابقه طناب‌کشی 14 تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند که تیم سرا عنوان قهرمانی را کسب کرد و سنته دوم شد.

خاکی خاطرنشان کرد: در مسابقات زوران 51 کشتی‌گیر در 3 وزن 60 تا 70، 70 تا 80 و 80+ کیلوگرم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی افزود: مسابقات دال‌پلان با شرکت 6 تیم، دستمال‌قاپی با شرکت 4 تیم، بازی محلی گورزان، توپ قارین، خول‌خوله و هه‌لپرکی در کنار اجرای موسیقی سنتی برگزار و در پایان به 80 نفر از قهرمانان این مسابقات ورزشی حکم قهرمانی و جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان سقز افزود: یک دوره رقابت‌های فوتسال روستایی با حضور تیم‌هایی از 4 بخش مرکزی، زیویه، امام و سرشیو در سالن ورزشی روستای سنته برگزار شد که در پایان تیم چاپان از بخش امام به مقام قهرمانی دست یافت، تیم گل تپه از بخش زیویه در جایگاه دوم قرار گرفت و بله‌جر از بخش مرکزی مقام سوم را کسب کرد.

خاکی افزود: یک دوره مسابقات فوتسال روستایی دیگر نیز با حضور 13 تیم در سالن ورزشی سنته و به مدت 4 روز برگزار شد.

در این مسابقات که به صورت گروهی و دوره‌ای برگزار شد، پس از انجام 23 مسابقه، تیم های چاپان، روستای گل‌تپه و کندولان به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

انتهای پیام/79012/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول