اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان:

ارتباط بخش کشاورزی با دانشگاه ضعیف است

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید ارتباط خود را با دانشگاه‌های استان تقویت کنند.

ارتباط بخش کشاورزی با دانشگاه ضعیف است

جلال صبا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: دانشگاه  زنجان دارای ظرفیت‌های خوب علمی است و می‌تواند در بخش‌های مختلف به مسئولان اجرایی کمک کند.

وی بر ضرورت اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای تقویت ارتباط با دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه زنجان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش می‌کند. مقام معظم رهبری برای کاربردی کردن علوم در زندگی مردم تاکیدات زیادی دارند.

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان تقویت بخش های مختلف صنعت، معدن و دیگر بخش‌های اقتصادی استان را با دانشگاه خواستار شد و تاکید کرد: باید این ارتباطات در بخش‌های مختلف تقویت شود.

دستگاه‌های اجرایی اهتمام لازم در خصوص هزینه‌کرد‌های پژوهشی ندارند

این مسئول به وظایف دستگاه‌های اجرایی در حوزه تخصیص اعتبارات به بخش پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: مطابق قانون در سال جاری دستگاه‌های اجرایی مکلف به هزینه یک تا 3 درصد اعتبار خود در بخش پژوهش و تحقیقات بودند. متاسفانه اهتمام لازم در این زمینه وجود ندارد این تکلیف قانونی توسط دستگاه‌های دولتی صورت نمی‌گیرد.

صبا با بیان اینکه این اعتبار توسط دولت تخصیص می‌باید و اگر هزینه نشود باید به خزانه دولت برگشت داده شود، گفت: در صورت مدیریت این اعتبارات می‌توان نسبت به انجام و توسعه پژوهش‌های مناسب اقدام کرد. مشکلات دستگاه‌های باید به داشنگاه انعکاس یابد و با هزینه اعتبارات در نظر گرفته شده نسبت به کاهش مشکلات اقدام کرد. مسئولان باید نسبت به طی شدن روند هزینه اعتبارات علمی در سطح استان اهتمام لازم را داشته باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان به وضعیت تعامل پژوهشی دانشگاه زنجان با بخش های مختلف خدماتی، کشاورزی، معدنی و صنعتی استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ارتباط علمی دانشگاه در بخش‌های مرتبط با علوم انسانی مناسب است و به صورت موردی با بخش صنعت و معدن نیز طرح‌ها و فعالیت‌های علمی مشترک صورت می‌گیرد.

ارتباط بخش کشاورزی استان با دانشگاه ضعیف است

وی در پاسخ به وضعیت پژوهشی دانشگاه در بخش کشاورزی و تعامل با این بخش، اظهار داشت: ارتباط بخش کشاورزی استان با دانشگاه ضعیف است و طی سال‌های اخیر هیچ مورد مشترک و پژوهشی صورت نگرفته است. دلیل آن نیز شاید وفعالیت خود مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان یادآور شد:  بخش کشاورزی موضوعات کاربردی دارد و می‌توان طرح‌های خوبژوهشی در این بخش تعریف کرد اما متاسفانه ارتباط مسئولان در این بخش با دانشگاه بسیار ضعیف است. طرح تحقیقاتی مشترک گوسفند افشار نیز در هشت سال گذشته بوده و بعد از آن تعامل مناسبی وجود نداشته است.

انتهای پیام/73007/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول