اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش رقابتی صورت گرفت

راهیابی 2 گروه از هنرمندان قمی به جشنواره موسیقی فجر

مسئول انجمن سرود و آهنگ‌های انقلابی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: دو گروه موسیقی این انجمن به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر راه یافتند.

راهیابی 2 گروه از هنرمندان قمی به جشنواره موسیقی فجر

امیر زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: پس از بازبینی هیئت انتخاب بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر سه گروه موسیقی از تهران و 9 گروه موسیقی از شهرستان‌ها به بخش رقابتی این جشنواره راه یافتند که بر همین اساس دو گروه از هنرمندان انجمن سرود و آهنگ‌های انقلابی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به بخش رقابت این دوره از جشنواره راه پیدا کردند.

زینلی، جشنواره فجر را مهمترین عرصه رقابتی هنر موسیقی در کشور دانست و عنوان کرد: در مرحله اول 67 گروه شامل 22 گروه تهرانی و 45 گروه شهرستانی در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی برای حضور در جشنواره بیست و نهم اعلام حضور کرده بودند که بعد از بازبینی هیئت انتخاب 12 گروه به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه گروه موسیقی «دل آرا» از قم توانست با جلب نظر داوران این جشنواره به بخش مسابقه راه پیدا کند، ادامه داد: این گروه موسیقی به سرپرستی «محسن کیمیایی» و خوانندگی «مهدی قاسمی» در سبک سنتی 26 بهمن ماه سال جاری در برج آزادی تهران هنرنمایی خواهد کرد.

مسئول انجمن سرود و آهنگ‌های انقلابی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین به دومین گروه قمی راه یافته به این جشنواره اشاره کرد و گفت: گروه موسیقی سنتی «روح افزا» به سرپرستی «سیداحمد کاشانی مقدم» و خوانندگی «محسن آبکار» نیز 28 بهمن‌ ماه سال جاری در برج آزادی تهران اجرا خواهد داشت.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از تاریخ 24 بهمن تا اول اسفند در دو بخش جنبی و رقابتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2258/غ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول