اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان ‌شرقی:

دانشگاه‌ها‌ برنامه اداره آذربایجان شرقی بدون وابستگی به نفت را تهیه کنند‌

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: ‌دانشگاه‌ها‌ برنامه اداره آذربایجان شرقی بدون وابستگی به نفت را تهیه کنند‌.

دانشگاه‌ها‌ برنامه اداره آذربایجان شرقی بدون وابستگی به نفت را تهیه کنند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده امشب در مراسم افتتاح مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی‌ با بیان اینکه در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، اداره کشور همواره به شکل سنتی بوده است، افزود: در این مدت بخش عمده درآمدهای کشور از طریق فروش نفت حاصل می‌شد و این درآمد باید پاسخگوی همه هزینه‌های متصور کشور می‌بود و این باعث شده ‌که همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند به نحوی به نفت متصل باشند.

وی افزود: این در حالی که است که در سال‌های گذشته نیز به دلیل مسایل اقتصادی و تحریم، تخصیص بودجه بسیار محدود بوده، به نحوی که بودجه استان در سال جاری، تاکنون 18 درصد تخصیص یافته و در بهترین حالت این میزان تا پایان سال به 25 درصد می‌رسد.

جبارزاده خاطر نشان کرد: امروز می‌خواهیم کشوری را اداره کنیم که همه اتفاقات آن وابسته به بودجه نفت بوده و همه چشم‌ها به بودجه دولتی حاصل از فروش نفت دوخته شده بود.

وی تصریح کرد: باید فکر کنیم که مثلا در‌ 100 سال گذشته که نفت در این کشور وجود نداشت، چگونه امکان داشت که استانی مانند آذربایجان شرقی نه تنها از بودجه دولت استفاده نکند، بلکه در پایان هر سال، مبلغی هم به خزانه دولت واریز کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: بنده در موقعیتی قبول مسئولیت کرده‌ام که شرایط کشور شرایط خوبی نیست و با توجه به این که یک فرد دانشگاهی هستم، انتظار دارم که دانشگاهیان و اهل علم، این دوره را یک فرصت تلقی کنند.

وی با بیان این که دانشگاه‌های استان ظرفیت‌های زیادی دارند و خوشبختانه رئیس جمهور ما دکتر روحانی هم معتقد به دانشگاه و کار با برنامه و علمی است، افزود: من به عنوان نماینده دولت از دانشگاه‌های استان و پارک علم و فناوری انتظار دارم برنامه‌ای برای چهار سال آینده استان تهیه کنند و بگویند که چطور می‌شود استان را مانند صد سال پیش که از ثروت نفت خبری نبود اداره کرد.

جبارزاده تاکید کرد: مطمئنا سال جدید هم از نظر بودجه بهتر از امسال نخواهد بود، بنابراین برای اداره استان نیازمند یک برنامه علمی هستیم و تا این برنامه نوشته نشود، هیچ کاری نخواهیم کرد.‌

وی گفت: آذربایجان شرقی می‌تواند در تهیه برنامه اداره استان الگوی سایر استان‌ها باشد و در این راه از همه محققان و دانشگاهیان انتظار مساعدت داریم.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول