اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند تأکید کرد

استفاده از تصاویر سرداران شهید در محوطه‏‌سازی مسجد جامع دماوند

امام جمعه دماوند بر لزوم استفاده از تصاویر سرداران شهید در محوطه‌‏سازی مسجد جامع دماوند تأکید کرد.

استفاده از تصاویر سرداران شهید در محوطه‏‌سازی مسجد جامع دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی پروژه محوطه‏‌سازی ضلع غربی مسجد جامع دماوند، گفت: کهن‏‌شهر دماوند به دلیل ظرفیت‌‏های بالا و غنی تاریخی، اسلامی و فرهنگی شایسته توسعه و آبادانی است.

امام جمعه دماوند بیان کرد: در این پروژه، شاهد آن نوع معماری هستیم که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران مورد دقت و توصیه بوده است.

وی با بیان اینکه دماوند فرهنگی هزار ساله دارد، افزود: مشخصه اصلی این شهر، وجود آثار تاریخی با ارزش است که به عنوان نمونه می‌توان به مسجد جامع 800 ساله دماوند اشاره کرد.

علاءالدینی با اشاره به سابقه اسلام در این شهر تصریح کرد: می‌توان در سازه‌های جدید شهری از این سابقه تاریخی و معماری اسلامی ایرانی در کنار هم استفاده کرد.

وی به ظهور حرکت‌های انقلابی از دماوند و برخاستن بزرگان زیادی از این دیار اشاره و اظهار کرد: تمام این ظرفیت‏‌ها می‌طلبد تا شهری توسعه‌مند و آباد با استفاده از فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشیم.

امام جمعه دماوند ادامه داد: همچنین به‌جاست که از موقعیت تاریخی مسجد جامع دماوند به عنوان نگین شهر دماوند و شاهد تاریخی شهر خود بهره ببریم.

وی در ادامه پیشنهاد استفاده از تصاویر سرداران شهید را مطرح کرد و گفت: استفاده از تصاویر شهیدانی چون سردار شهید کربلایی‌مهدی که دماوندی است، سردار شهید عظیمی و سردار شهید کلهر و . . .، می‌تواند نقش زیادی در درخشش این مکان در کنار تصاویر شهدای شهر ایجاد کند.

علاءالدینی اظهار امیدواری کرد که در پروژه‌های بعدی رشد و توسعه ضلع شمالی مسجد جامع و جایگاه مقبره شهدای گمنام این مسجد، با همراهی و هم‌فکری شهرداری و شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شود.

گفتنی است؛ در این مراسم، پروژه محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز در ضلع غربی مسجد جامع دماوند با رویکرد گردشگری و با استفاده از عناصر معماری ایرانی و اسلامی، به شیوه باغ‌های ایرانی در یک هزار و 200 متر مربع از سوی شهرداری و شورای اسلام شهر دماوند کلنگ‏‌زنی شد.

در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه که با حضور فرماندار شهرستان دماوند، امام جمعه دماوند، فرمانده سپاه ناحیه دماوند، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دماوند برگزار شد، از ماکت پروژه نیز پرده‌برداری شد.

انتهای پیام/2568/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول