اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون استان اصفهان خبر داد

تشکیل 160 جلسه در اتاق تعاون جهت رسیدگی به شکایات تعاونی‌ها

دبیر اتاق تعاون اصفهان گفت: کمیته حل اختلاف و داوری اتاق تعاون با تشکیل 160 جلسه به 74 پرونده مربوط به شکایات تعاونی‌ها رسیدگی کرده است.

تشکیل 160 جلسه در اتاق تعاون جهت رسیدگی به شکایات تعاونی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون استان اصفهان، محمد طاهری در ارزیابی عملکرد اتاق تعاون استان اصفهان طی یک سال گذشته، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای اتاق تعاون در این مدت، ارتقاء سطح کیفی جلسات مرکز داوری است که بیشتر جلسات حل اختلاف و داوری با حضور وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی حسابرسی برگزار شده و در اکثر موارد با صلح و سازش بین طرفین دعوی خاتمه یافته است.

وی افزود: کمیته حل اختلاف و داوری اتاق در مدت یاد شده با تشکیل 160 جلسه به 74 پرونده مربوط به شکایات تعاونی‌ها رسیدگی کرده که در پاره‌ای از موارد، حکم هیئت حل اختلاف صادر و به دادگستری جهت اجرا اعلام شده است.

دبیر اتاق تعاون اصفهان بیان داشت: دفاعیات نمایندگان اتاق در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی موجب شد تا از تضییع حقوق قانونی حدأقل  690  اتحادیه و تعاونی استان پیشگیری و در جهت رفع تعرض از تعاونی‌ها وفق قانون و اخذ تخفیف برای آنها رای صادر شود.

وی به برنامه های ترویجی و آموزشی اتاق تعاون اشاره و اعلام کرد: طی مدت مذکور بر اساس قرارداد همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد 16  دوره آموزشی به‌مدت 192 ساعت با حضور 400  نفر فراگیر ( 4800 نفر ساعت) جهت مدیران و اعضاء تعاونی‌ها برگزار شد.

طاهری به تشکیل و برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون اشاره کرد و افزود: کمیسیون‌های تخصصی اتاق در گرایش‌های آموزش و پژوهش، مسکن، فرش دستباف، صنعت و معدن ، حمل و نقل، کشاورزی، تجارت و امور نمایشگاهی، بانوان، بهداشت و درمان با حضور اعضاء و نمایندگان ادارات و سازمان‌های مربوطه تشکیل و در جهت رفع مشکلات تعاونی‌ها تصمیماتی اتخاذ کردند.

وی همچنین به خدمات مشاوره اتاق تعاون اشاره کرد و بیان داشت: طی سال گذشته 810 مورد انواع مشاوره حقوقی، مالیاتی، اشتغال و کارآفرینی، بیمه و قوانین کار از طریق مشاوران اتاق تعاون به تعاونی ها ارائه شده است.

دبیر اتاق تعاون در ادامه اظهار کرد: اتاق تعاون به‌عنوان نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون توانسته با ارائه خدمات مناسب جهت صدور ضمانت نامه به‌منظور اخذ تسهیلات تعاونی‌ها از سیستم بانکی گامی مؤثر در جهت توسعه بخش تعاون و رفع موانع آن بردارد و طی مدت مذکور سه گردهمایی ترویجی به‌منظور آشنایی فارغ‌التحصیلان متقاضی تشکیل تعاونی با خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برگزار شد که مورد استقبال افراد یاد شده قرار گرفت.

وی در پایان اذعان داشت: امید است با تدابیر اتخاذ شده در سال جاری شاهد ارتقاء عملکرد اتاق تعاون استان و بهبود عملکرد تعاونی‌های استان باشیم.

انتهای پیام/63029/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول