اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان:

نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان گلستان برگزار شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان گلستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاه عرضه محصولات آموزش‎های بازار محور و مشاغل خانگی بانوان تحت آموزش این اداره کل در گرگان برگزار شد.

نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل تیرانداز بعد از ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از 32 غرفه از محصولاتی نظیر فرش دستباف، کیف، معرق و منبت، نقاشی روی پارچه، طراحی روی شیشه و سفال، صنایع غذایی متنوع و کشاورزی عرضه شد.

وی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری این نمایشگاه از تاریخ 14 تا 18 ماه بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 9 تا 13 و 15:30 دقیقه تا 20 در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی بوده است.

آموزش مهارت به بانوان در افزایش نقش‎آفرینی آنان در جامعه موثر است

تیرانداز، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اذعان داشت:‏‏ در شرایط کنونی، تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و مراکز علمی و دانشگاهی هر یک به نوبه خود به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مکلف به انجام وظیفه در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند.

به گفته وی، بدون شک آموزش‎های فنی و حرفه‎ای می‎تواند با مهارت‎آموزی و بسترسازی اشتغال، در خلق حماسه اقتصادی کشور و توسعه و پیشرفت آحاد جامعه تاثیرگذار باشد.‏

این مسئول با تاکید بر توانمندسازی بانوان به عنوان نیمی از پیکره اقتصادی جامعه افزود:‏‏ توانمندسازی زنان در مهارت‎آموزی آنان را قادر می‌سازد، با دیدی وسیع‌ و عمیق‎تر به مسایل و مشکلات جامعه‌ و خانواده خود نگریسته و سبب‎ساز تأثیرات مثبت اجتماعی و اقتصادی شوند.‏

تیرانداز خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه یاد شده، در این نمایشگاه سعی شد توانمندها و ظرفیت‌های هنری و کاربردی بانوان کارآموز آموزش فنی ‎و حرفه‌ای استان در معرض دید عموم قرار گیرد.

بازدید مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از نمایشگاه فنی و حرفه‎ای گلستان

وی ادامه داد:‏‏ اگر چه هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه دستاوردها و محصولات آموزش‎های بازار و مشاغل خانگی بانوان است، اما باور داریم، اشاعه آموزش‎های بازار محور و مشاغل خانگی علاوه بر ایجاد حس خودباوری در کمک به اقتصاد خانواده نیز تاثیرگذار است.

تیرانداز یادآور شد: اهداف دیگری چون، تشویق کارآموزان به کارآفرینی، خوداشتغالی بانوان و کسب آموزش‎های مهارتی، در بطن این نمایشگاه کاری گنجانده شده است.‏

وی با اشاره به استقبال خوب بازدیدکنندگان گلستانی از این نمایشگاه افزود: طی برگزاری این نمایشگاه «سید حمید کلانتری»، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور نیز با حضور در استان از این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/83002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول