اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر انجام می‌شود

دیدار اهوازی‌ها با خانواده شهید موسوی کربلایی

سید عباس موسوی از دیدار اهوازی‌ها با خانواده سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی در هفته جاری خبر داد.

دیدار اهوازی‌ها با خانواده شهید موسوی کربلایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید عباس موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی خوزستان اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر مردم اهواز به دیدار خانواده سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی می‌روند.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر افزود: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، اهوازی‌ها به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی با خانواده سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی دیدار می‌کنند.

مسئول کاروان رهروان شهدا در بخش دیگری از سخنان خو. د با تبریک فرا رسیدن 8 ربیع الثانی سالروز ولادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضورت امام حسن عسکری (ع) به مسلمانان جهان، بیان کرد: دیدار مردم اهواز با خانواده سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی روز یک‌شنبه 20 بهمن‌ماه ساعت 19: 30 همزمان با شب وفات بانوی دو عالم حضرت فاطمه معصومه (س) انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دیدار که به مناسبت دهه مبارک فجر انجام می‌شود جمعی از مردم اهواز در منزل سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی حضور می‌یابند و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌دارند.

موسوی در ادامه به بیان برنامه‌های دیدار مردم اهواز با خانواده سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی اشاره کرد و گفت: این برنامه در کوی ملت خیابان یازده اقبال انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در دیدار مردم اهواز با خانواده سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی گوشه‌‌ای از زندگی و خاطرات این شهید توسط خانواده و همرزمانش بازگو می‌شود.

به گفته مسئول کاروان شهدا، همچنین در این دیدار زیارت عاشورای حسینی به یاد سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی توسط مداحان اهل‌بیت (ع) قرائت خواهد شد.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های دیدار مردم اهواز با خانواده سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی سخنرانی یکی از روحانیون خوزستانی است.

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه به تشریح برنامه‌های دیگر کاروان رهروان شهدا پرداخت و گفت: در نظر داریم هر هفته با یک خانواده شهید دیدار داشته باشیم که پیش از این نیز انجام می‌شد.

موسوی اضافه کرد: سعی کردیم در برنامه‌های دیدار با خانواده‌های شهدا، از روحانیون مختلف استفاده شود تا شرکت کنندگان در این محفل نورانی هر هفته مطالب جدیدی بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی از جانبازان 70 درصد خوزستانی بود که در سال 1344 در شهرستان آبادان دیده به جهان گشود.

تحصیلات ابتدائی و راهنمائی را در‌‌‌ همان شهر به پایان رساند و سال اول دبیرستان او مصادف با آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران بود که در غیاب پدر و برادر بزرگ‌تر، بار مهاجرت بر دوش گرفت.

در سال 1361 به عنوان بسیجی و حضور در واحد اطلاعات عملیات تیپ قمر بنی هاشم به صف رزمندگان اسلام پیوست و در عملیات‌های خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4 و کربلای 5 شرکت کرد.

این رزمنده خوزستانی در تاریخ 21 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 و منطقه عملیاتی شلمچه به دلیل استفاده دشمن از سلاح‌های غیر مجاز، از ناحیه پوست به شکل تاول‌های متعدد، چشم، نای و ریه شیمیایی و مدت زیادی را به دلیل این مصدومیت در بیمارستان و منزل بستری شد.

مجروحیتش آنقدر شدید بود که تا مدت‌ها به خاطر مصدومیت چشم‌هایش، نمی‌توانست در آفتاب قرار بگیرد، همچنین به علت شدت جراحت وارده صحبت هم نمی‌کرد و حرف‌هایش را روی کاغذ برای اطرافیان می‌نوشت.

در زمان مجروحیت سید احمد، برادرش سید حسن نیز که به جبهه اعزام شده بود مجروح و در خانه بستری شد و مادر از هر دوی آن‌ها پرستاری می‌کرد.

این شهید والامقام، پس از بهبود نسبی به فعالیت فرهنگی در مسجد جامع ملاثانی و پایگاه مقاومت بسیج شهرک شاهد اهواز پرداخت.

این رزمنده دلیر، در طول زندگی به علت تنگی نای سه بار در آلمان و دو مرتبه در ایران تحت عمل لیزر قرار گرفت اما به دلیل نازک شدن دیواره نای بر اثر لیزرهای مکرر، پزشکان اجازه عمل مجدد را به وی ندادند.

شهید سید احمد موسوی کربلایی در سال 1376 ازدواج کرد که حاصل آن، دو پسر به نام‌های سید محمدحسین 16 ساله و سید مهدی 11 ساله است.

انتهای پیام/72010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول