اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

اهتمام جدی به جلب مشارکت‌های مردمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه جلب مشارکت‌های مردمی و معلمان برنامه اصلی است، گفت: اگر نگاه مردم به آموزش و پرورش و مدرسه به عنوان خانه دوم باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

اهتمام جدی به جلب مشارکت‌های مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم ضمن تقدیر و تشکر از پیشکسوتان تعلیم و تربیت گفت: آقای امین جعفری به خاطر سال‌ها تلاش در آموزش و پرورش قم شایسته تقدیر و تشکر است.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته سه شاخص مطرح است، اظهار کرد: آموزش و پرورش، امید به زندگی و درآمد سالانه سه شاخص مطرح در کشورهای توسعه یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: اگر نظام آموزش و پرورش قوی باشد درصد امید به زندگی و درآمد سالانه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم الگویی در منطقه باشیم، ادامه داد: اگر آموزش و پرورش در جامعه تغییر ایجاد کند، جامعه پیشرفت می‌کند.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: شهر قم شهر کریمه اهل‌بیت است و هرچه داریم از برکات حضرت معصومه (س) بوده و من نیز با این نگاه وارد آموزش و پرورش شده‌ام.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که از محیط مدرسه در اداره کل آموزش و پرورش حضور دارم و بسیاری از مشکلات مدرسه را درک می‌کنم، گفت: عملیاتی شدن برنامه‌های آموزش و پرورش در مدرسه صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: در حد توانایی‌های خود تلاش می‌کنیم و از تمام ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در اداره آموزش و پرورش نگاه سیاسی خاص نخواهم داشت، تصریح کرد: در این اداره منویات مقام معظم رهبری ملاک اصلی است و سیاست‌های رئیس جمهور اجرایی خواهد شد.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه جلب مشارکت‌های مردمی و معلمان برنامه اصلی است، عنوان کرد: اگر نگاه مردم به آموزش و پرورش و مدرسه به عنوان خانه دوم باشد بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیر مدرسه سکان‌دار آموزش و پرورش است، افزود: سامان‌دهی نیروهای انسانی و عملیاتی کردن بودجه با نگاه مدرسه محوری از اولویت‌های کاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: تفکر صحیح باید از اداره کل به نواحی و مناطق ارسال شود و نواحی باید کار اجرایی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بیش از 20 سال تجربه در تدریس و مدیریت کلاس و مدرسه دارم، تصریح کرد: معلم‌ها ولی‌نعمتان آموزش و پرورش هستند.

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: کسانی که بازنشسته شده‌اند ذخایر آموزش و پرورش هستند و از آن‌ها استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه اگر نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشیم، بحث امنیت در جامعه نیز حل می‌شود، افزود: به عنوان عضو کوچک فرهنگیان قم با تمام دستگاه‌های اجرایی که جایگاه تعلیم و تربیت را بالا می‌برند همکاری خواهم کرد.

وی گفت: در شهر قم حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و اساتید بزرگی وجود دارند که باید بتوانیم به طور بهینه از آن‌ها استفاده کنیم.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار دانش‌آموز شهید در قم داشته‌ایم، تاکید کرد: ما مدیون دانش‌آموزان شهید هستیم، شهدا رفته‌اند ولی از ما انتظار دارند.

انتهای پیام/2258/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول