اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد

دستگیری وکیل قلابی با کوهی از اسناد و مدارک جعلی در دامغان

فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری جاعل حرفه‌ای که قصد کلاه‏برداری از شهروندان دامغانی را به عنوان وکیل پایه یک دادگستری داشت، خبر داد.

دستگیری وکیل قلابی با کوهی از اسناد و مدارک جعلی در دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سردار محمدرضا میرزایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: چندین پیش، فعالیت یک جاعل حرفه‌ای در شهرستان دامغان در قالب وکیل پایه یک دادگستری توسط ماموران نیروی انتظامی دریافت شد.

وی گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان دامغان پس از دریافت این خبر، مسئول رسیدگی به موضوع شدند و بررسی مراتب را در دستور کار خود قرار دادند.

میرزایی افزود: تحقیقات مقدماتی پلیس انجام گرفت تا اینکه مشخص شد یک جاعل حرفه‌ای با راه‌اندازی موسسه حقوقی با مدرک دکترای جعلی و پروانه وکالت پایه یک دادگستری که آن هم جعلی بود، قصد کلاه‏برداری از شهروندان دامغانی را دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: ماموران پلیس پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با هماهنگی‌های انجام شده با مقامات قضایی، این فرد را در یک عملیات ضربتی غافلگیر و دستگیر کردند.

میرزایی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه، خود را دانش‏آموخته دوره دکترای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم معرفی کرد و هم‏چنان بر این ادعایش پافشاری می‌کرد.

وی گفت: در این زمینه، اداره اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی شهرستان دامغان از دانشگاه آزاد واحد قم استعلامی به عمل آورد که مشخص شد، متهم تنها در دوره کارشناسی زبان انگلیسی آن‏ هم بدون آزمون در آن دانشگاه پذیرفته شده و تاکنون نیز هیچ اقدامی برای ثبت‌نام نکرده است.

میرزایی ادامه داد: وکیل قلابی وقتی شواهد و قرائن موجود که توسط پلیس به دست آمده بود را دید، به ناچار زبان به اعتراف گشود و به اهداف شوم خود اقرار کرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: با هماهنگی مقام قضایی از دفتر راه‌اندازی شده توسط این جاعل حرفه‌ای نیز بازدید شد.

میرزایی تاکید کرد: در این بازرسی، پروانه وکالت پایه یک و مشاوره حقوقی، گواهینامه اشتغال و عضویت در دانشگاه آزاد به عنوان عضو علمی، کارت عضویت کانون وکلا و حکم نمایندگی حزب وفاق ملی در استان سمنان کشف شد.

وی ادامه داد: در ادامه این تحقیقات، پلیس به این نتیجه رسید که همه احکام، گواهینامه‌ها و کارت‌ها و مدارک کشف شده از دفتر کار متهم جعلی است.

فرمانده انتظامی استان سمنان با قدردانی از هوشیاری ماموران نیروی انتظامی، از عموم مردم استان سمنان خواست تا به این‏گونه مؤسسه‌های ناشناس و فاقد مجوزهای قانونی اعتماد نکنند.

میرزایی توصیه کرد: مردم باید برای انجام امور حقوقی و قانونی خود به مراکز و مؤسسه‌های شناخته شده و دارای مجوزهای رسمی معتبر مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، بدون فوت وقت مسئله را به مرکز فوریت‏های پلیسی 110 اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان سمنان یادآور شد: متهم پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شده است.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول