اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع فجر/287

مرکز انتقال خون و درمانگاه تخصصی قلب در قرچک به بهره‌برداری رسید

به‌مناسبت دهه فجر و در خلال افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان قرچک، مرکز انتقال خون و درمانگاه تخصصی قلب این منطقه در مرکز دارالشفای حضرت مهدی (عج) به بهره‌برداری رسید.

مرکز انتقال خون و درمانگاه تخصصی قلب در قرچک به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران ظهر امروز مرکز انتقال خون و درمانگاه تخصصی قلب قرچک با حضور نصرالله ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران، فاطمه نادعلی مدیرکل انتقال خون استان تهران، رضا ریاحی فرماندار شهرستان قرچک، حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان این منطقه به بهره‌برداری رسید.

قرچک روی خط توسعه

فرماندار شهرستان قرچک در این مراسم با تبریک ایام دهه فجر به پروژه‌های قابل افتتاح و بهره برداری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: زمانی که قرچک به شهرستان تبدیل شد، زیرساخت‌ها بسیار ضعیف بودند اما خوشبختانه این شهرستان روی مسیر توسعه افتاده و به مدد همکاری و هماهنگی بین مسئولان کلیه ادارات، خدمات خوبی به مردم ارائه شده اما این میزان کافی نیست و باید تلاش‌ها را بیشتر کرد چراکه قرچک منطقه‌ای با پتانسیل های فراوان است.

رضا ریاحی افزود: بسیاری از ادارات ما فاقد ساختمان هستند و تا همین جای کار نیز اداراتی همچون شهرداری، آموزش و پرورش و شورا کمک حال ما بوده‌اند، ضرورت دارد که مسئولان استان نگاه ویژه به منطقه داشته باشند تا در روند خدمت‌رسانی به مردم وقفه ایجاد نشود.

درخشش دارالشفاء حضرت مهدی (عج) قرچک در همه حوزه‌های درمانی

مدیرعامل درمانگاه خیریه دارالشفای حضرت مهدی (عج) قرچک نیز در این مراسم با قدردانی از حضور مسئولان، در خصوص تاریخچه این مرکز گفت: مجموعه دارالشفای قرچک به مساحت 22 هزار مترمربع توسط خیر مرحوم موثق‌پور وقف شده و توسط حجت‌الاسلام محمد کریم امام جمعه سابق این منطقه بنا نهاده شد.

محسن کهزادی افزود: این مرکز که به طور شبانه‌روزی به صورت افتخاری توسط هیئت امنا و هیئت مدیره اداره می‌شود باعث خیر و برکات فراوان برای مردم منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه این مرکز در حوزه‌های مختلف پزشکی خوش درخشیده و خوشبختانه توانسته خدمات خوبی به مردم شریف ارائه دهد، یادآور شد: امیدواریم معاون استاندار و استانداری تهران در تصمیم‌گیری‌ها، به این شهرستان ویژه بنگرند چراکه این شهرستان فاقد بیمارستان است و مردم تمام خدمات تخصصی را از این مرکز دریافت می‌کنند.

خدمت‌رسانی به قشر مستضعف همواره در کلام امام (ره) نمایان بود

امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این مراسم به اهداف بلند امام راحل و شهدای گرانقدر اشاره کرد و اظهار داشت: خدمتگزاری صادقانه به مردم و زمینه‌سازی برای خدمت‌رسانی به قشر مستضعف همواره در کلام امام راحل و شهدای گرانقدر نمایان بود، از این رو باید نسبت به رهنمودهای امام راحل و شهدا اهتمام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حجت‌اله اسماعیلی با قدردانی از تلاش‌های هیئت مدیره و هیئت امنای مرکز دارالشفا افزود: دارالشفای قرچک تنها مرکز درمانی محسوب می‌شود که پناه عمومی مردم شهرستان قرچک است. ما در این شهرستان فاقد بیمارستان هستیم بنابراین از مسئولان تقاضا داریم در تکمیل بیمارستان‌های شهرستان مساعدت ویژه را داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران نیز در این مراسم از مسئولان دارالشفا که نسبت به افتتاح این مرکز تلاش داشته اند قدردانی کرد و ابراز خرسندی نمود که شروع کار خود در استان تهران را در جمع مردم شهیدپرور و ولایی قرچک آغاز می‌کند.

سالانه 2.5 میلیون نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند

مدیرکل انتقال خون استان تهران نیز در این مراسم به اهمیت اهدای خون اشاره کرد و اظهار داشت: سالانه 2.5 میلیون نفر در کشور برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند و خوب است بدانید خون مردم ایران یکی از سالم‌ترین و پاک‌ترین خون‌هاست.

فاطمه نادعلی اهدای خون را یکی از شاخص‌های مهم توسعه تلقی کرد و افزود: تمام دستگاهها بایستی کار اهدای خون را ارج نهند و شرایط را طوری فراهم کنند که مردم بیش از پیش به انجام این اقدام نیکوکارانه و ایثارگرانه ترغیب شوند.

این مسئول با بیان اینکه در برخی استان‌های کشور همچون تهران به دلیل کمبود پایگاه‌های انتقال خون، با مشکل مواجه هستیم، بیان داشت: در قرچک نیز این نیاز احساس می‌شد اما امیدواریم با بهره‌برداری از این مرکز مشکل این شهرستان و همچنین شهرهای همجوار تا حدودی مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر حجم جراحی های پزشکی و پیوند اعضا در استان تهران به‌ویژه شهر تهران صورت می‌گیرد از مسئولان استان خواست نسبت به راه‌اندازی پایگاه‌های انتقال خون اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/2462/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول