اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد:

نرخ بلیط اتوبوس در سال آینده به 350 تومان می‌رسد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد گفت: نرخ بلیط اتوبوس شهری در سال آینده به 350 تومان می‌رسد که با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به 500 تومان نیز خواهد رسید.

نرخ بلیط اتوبوس در سال آینده به 350 تومان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی برادران ظهر امروز در نشست خبری که در سازمان فاوا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با استقرار شورای چهارم و با همکاری فشرده، برنامه‌ای 4 ساله را برای شهر مشهد تدوین کرده‌ایم.

وی افزود: این برنامه از ابتدای سال 93 آغاز شده است و تا پایان سال 96 ادامه خواهد داشت؛ برای این برنامه نظرات 9 هزار نفر از شهروندان مشهد در قالب 98 سؤال اخذ شده است.

برادران با بیان اینکه یک مدل مشخص در کلان‌شهرها برای مدیریت شهری وجود ندارد، اضافه کرد: امروز ارتباط دولت و شهرداری‌ها سیستماتیک نیست و در خصوص قانون نیز زیرساخت‌های مناسبی در اختیار کلان‌شهرها قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: اعتبارات دولت به شهرداری‌ها به طور سالانه در حال کاهش بوده و در بودجه 93 نیز این شیب بیشتر شده است؛ در سایر حوزه‌ها مانند کتابخانه‌های عمومی نیز این اعتبارات را حذف کردند و در سال جاری در دو مرحله 30 میلیارد تومان اعتبار شهرداری مسدود شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد اضافه کرد: در بودجه شهرداری در سال 93 قیمت بلیط اتوبوس 350 تومان پیش‌بینی شده و قیمت بلیط قطار شهری بدون تغییر 500 تومان خواهد بود و نرخ خطوط تاکسیرانی نیز در نیمه اول فروردین‌ماه مشخص می‌شود.

وی گفت: در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال آینده و کمک نکردن دولت، بلیط اتوبوس به 500 تومان افزایش خواهد یافت و قطعاً بلیط قطار شهری نیز افزایش پیدا می‌کند.

این مسئول افزود: در اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها نباید افزایش هزینه حامل‌های انرژی را شهرداری‌ها بدهند و در پایان نیز هیچ بودجه‌ای نباید به مدیریت شهری تعلق بگیرد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که یارانه حمل ‌و نقل مانند نان به طور کامل به مردم پرداخت شود و پیش‌بینی می‌کنیم که بعد از هدفمندی یارانه‌ها قیمت بلیط اتوبوس به 500 تومان افزایش یابد.

*بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها تعلق گیرد

برادران در خصوص درآمد پایدار شهرداری‌ گفت: یکی از محورهای مهم در درآمد پایدار شهرداری‌ها مالیات بر ارزش افزوده است و در قانون برنامه پنجم آمده که شهرداری‌ها باید عوارض شهرسازی را کاهش دهند و به سمت درآمد پایدار حرکت کنند که یکی از مهم‌ترین‌ آنها مالیات بر ارزش افزوده است که در همه دنیا انجام می‌شود؛ در واقع مالیاتی که مردم شهر پرداخت می‌کنند باید در شهر خودشان هزینه شود.

برادران درباره بودجه زیارت اظهار کرد: از سال 88 قرار بر این شد که سالانه 200 میلیارد تومان به مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران تعلق گیرد اما امروز در کل سال تنها 10 میلیارد تومان دریافت شده است و مسئولان باید توجه داشته باشند که نباید هزینه زائران را مردم شهر مشهد پرداخت کنند.

*فرودگاه مشهد به خارج از شهر منتقل شود

وی تصریح کرد: به دنبال خارج کردن فرودگاه هاشمی‌نژاد با توجه به آلودگی صوتی آن از شهر مشهد هستیم؛ اما وزیر مسکن‌ و شهرسازی اعلام کرده که این موضوع در برنامه ما نیست و اجرای طرح قطار شهری مشهد به گلبهار در اولویت قرار دارد؛ در حالی که این طرح به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد و چند صد میلیارد هزینه‌های مردم شهر مشهد را افزایش می‌دهد.

برادران با ابراز امیدواری برای تصویب بودجه 93 در سال جاری افزود: در بودجه سال 93 پیش‌بینی بودجه نقدی 2 هزار و 500 میلیارد تومان بوده و 3 هزار و 489 میلیارد تومان نیز از محل سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد پیش‌بینی شده است.

وی گفت: بودجه 18 سازمان مربوط به شهرداری در سال آینده 691 میلیارد تومان بوده و در مجموع بودجه شهرداری 6 هزار و 363 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول