اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بم:

بم همچنان در بحران به سر می‌برد

فرماندار بم گفت: با گذشت 10 سال از زلزله، بم همچنان در بحران به سر می‌برد و مردم در حال حاضر بدهی سنگینی به بانک‌ها دارند.

بم همچنان در بحران به سر می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی تبعات اجتماعی زلزله بم که با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: با گذشت 10 سال از زلزله، بم همچنان در بحران به سر می‌برد.

وی عنوان کرد: مردم در حال حاضر بدهی سنگینی به بانک‌ها دارند و امیدواریم با تلاش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همکاری استانداری این مشکل برطرف شود.

زین‌الصالحین ضمن اشاره به مشکلات روحی شهروندان بم بیان داشت:  بعد از گذشت 10 سال از فاجعه زلزله، مردم با مشکلات روحی مواجه هستند و لازم است با برنامه‌ریزی مناسب بنیه روحی مردم تقویت شود.

فرماندار بم عدم حصارکشی باغ‌های بم و معضل حاشیه‌نشینی را از دیگر مشکلات فعلی بم برشمرد و گفت: باید در زمینه ساماندهی حاشیه‌نشینان برنامه‌ریزی و اقدام لازم انجام شود.

زین‌الصالحین بر ضرورت حصارکشی باغ‌ها بر اساس اصول معماری و شهرسازی مطابق با فرهنگ منطقه و بازنگری در طرح تفصیلی شهر بم در راستای الحاق قسمت جنوبی این شهر به طرح تفصیلی تأکید کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون 140 کیلومتر از محور بم ـ ماهان دو بانده شده و 46 کیلومتر دیگر باقیمانده است که لازم است، اعتبار آن از محل اعتبارات ملی تامین شود تا شاهد تلفات سنگین در این مسیر پرخطر نباشیم.

فرماندار بم به ثبت همزمان بم و منظر فرهنگی آن در فهرست آثار جهانی یونسکو اشاره کرد و افزود: یونسکو خواستار مرمت و بازسازی هرچه سریعتر بم بوده است.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول