اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آموزش و پرورش خارگ صورت گرفت؛

برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی در خارگ

جشنواره غذاهای بومی محلی در خارگ، به همت آموزش و پرورش این جزیره برگزار شد.

برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی در خارگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، صبح امروز جشنواره غذاهای بومی و محلی خارگ، با حضور معاون بخشدار خارگ، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان آموزش و پرورش خارگ در دبیرستان دخترانه دوره اول کوثر برگزار شد.

نگهدار حسین‌پور معاون بخشدار خارگ، در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها در ترویج و احیای غذاهای سالم و محلی نقش بسزایی خواهد داشت و فرهنگ و آداب و رسوم سنتی اقوام مختلف ایرانی و ذائقه‌های آنان را نیز به نماش خواهد گذاشت.

احمد بارگاهی شهردار خارگ نیز اذعان داشت: جایگزینی غذاهای سالم و محلی به‌جای غذاهای پرچرب و مضر امروزی، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این چنین برنامه‌ها خواهد بود و این برنامه سبب فرهنگ‌سازی در جامعه خواهد شد.

وی افزود: غذای انسان و سلامتی او رابطه‌ای مستقیم با یکدیگر دارند و لذا باید این قضیه را جدی گرفت و علاوه بر آن فرهنگ، سنن و خلاقیت‌ها نیز باید در پخت غذاها مورد توجه قرار بگیرد، همانگونه که در این نمایشگاه به آن توجهی خاص شده است.

مهناز بازیاری، مشاور مدارس خارگ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این نمایشگاه تحت عنوان نمایشگاه تفکر و سبک زندگی اسلامی توسط دانش‌آموزان مدرسه کوثر برگزار شده است.

وی افزود: این نمایشگاه برای آشنایی دانش‌آموزان با سبک زندگی اقوام مختلف ایرانی و غذاهای بومی و محلی آنان برپا شد که در این راستا تحقیقاتی پیرامون نوع پوشش، آداب، رسوم، سنن و گویش‌های اقوام ایرانی صورت گرفت و پس از بررسی‌های لازم، مورد اجرا قرار گرفت.

بازیاری خاطرنشان کرد: برای برپایی این جشنواره از پخت انواع غذاهای بومی و محلی استفاده شده است و این به عنوان نمره عملی پایه هفتم ابتدایی این دانش‌آموزان در نظر گرفته خواهد شد و با توجه به ارائه این درس برای نخستین سال، شاید برای نخستین بار باشد که در سطح استان همچین جشنواره‌ای در سطح مدارس برگزار می‌شود.

وی مطرح کرد: این درس با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مد) و با توجه به تاکید ویژه ایشان در دروس تحصیلی مدارس گنجانده شد و ما نیز با توجه به اینکه علاوه بر ایجاد انگیزه و نشاط دانش‌آموزان، آنان را با آموزش‌های عملی و مهارت‌های زندگی همراه می‌سازد، بر انجام هرچه بهتر آن تاکید داریم.

مشاور مدارس خارگ عنوان داشت: بچه‌ها برای پخت این مواد غذایی از کمترین و ساده‌ترین مواد غذایی بهره برده‌اند و از لحاظ تغذیه‌ای نیز، از موادی سالم و طبیعی، توانسته‌اند غذاهایی سالم و محلی درست کنند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول