اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد کتابخانه‌های خارگ:

کتابخانه امام حسین(ع) خارگ، کتابخانه برتر مشارکتی استان بوشهر شد

رئیس نهاد کتابخانه‌های خارگ، از کسب رتبه نخست کتابخانه‌های برتر مشارکتی استان بوشهر، توسط کتابخانه امام حسین (ع) خارگ خبر داد.

کتابخانه امام حسین(ع) خارگ، کتابخانه برتر مشارکتی استان بوشهر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شکرالله پری‌غنچه صبح امروز در حاشیه بازدید مدیرکل امور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از خارگ اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های خارگ با توجه به شرایط خاص جزیره خارگ، همواره سعی در توسعه برنامه‌های فرهنگی داشته است و کسب مقام‌های برتر در سال‌جاری، مصداق بارز این موضوع است.

وی افزود: ما برنامه‌هایی را نیز برای آینده تدارک دیده‌ایم که در این راستا کما فی‌السابق پیش خواهیم رفت و در دهه فجر امسال نیز برنامه‌هایی را از قبیل اجرای مسابقات گوناگون کتابخوانی، نقاشی و همچنین اجرای فعالیت‌هایی نظیر قصه‌گویی، همایش مطالعه و خانواده با حضور اساتید مجرب و نشست‌های ادبی برگزار خواهیم کرد.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی خارگ همچنین خاطرنشان کرد: پس از بازدیدهای به عمل آمده توسط مدیرکل امور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه‌های عمومی خارگ، علاوه بر مقام دوم کتابخانه عمومی شهید مهدوی در سطح استان، کتابخانه مشارکتی امام حسین (ع) این جزیره توانست رتبه نخست کتابخانه‌های مشارکتی استان را به خود اختصاص دهد که این جای بسی تقدیر دارد و تلاش مسئولان این کتابخانه را می‌رساند و با توجه به قرارگیری آن در منطقه شهری، به عنوان تنها کتابخانه فعال در ناحیه شهری، مسلماً در آینده قادر خواهد بود قشر بیشتری از جوانان را به سمت و سوی مطالعه جذب کند و هدف ما نیز همین است.

وی اذعان داشت: کتابخانه‌های خارگ با توجه به حجم فعالیتشان، شاید یکی از برترین‌ها در سطح کشور باشند اما یکی از نکاتی که موجب عدم کسب رتبه نخست کتابخانه شهید مهدوی در سطح استان شد عدم فضای کافی و کمبود سرانه فضای مطالعه بود و ما درخواست داریم که مسئولان در راستای توسعه این فضا بکوشند و با وجود اینکه بودجه‌ای بالغ بر 10.5 میلیارد ریال در سفر ریاست جمهوری در گذشته به این امر اختصاص داده شده، اما متاسفانه تاکنون این بودجه که از بودجه‌های مصوب شرکت نفت هم خواهد بود وصول نشده است و ما امیدواریم برای توسعه کتابخانه‌ها در سطح خارگ، این موضوع تسریع یابد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول