اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراوان خبر داد

نیاز مبرم سراوان به راه‌اندازی بیمارستان 200 تختخوابی

فرماندار سراوان گفت: شهرستان سراوان نیاز مبرم به افتتاح و راه‌اندازی بیمارستان 200 تختخوابی دارد.

نیاز مبرم سراوان به راه‌اندازی بیمارستان 200 تختخوابی

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، محمدشریف خالقی صبح امروز جلسه شورای اداری شهرستان سراوان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به تشریح ظرفیت‌ها و مشکلات شهرستان سراوان پرداخت و اظهار داشت: در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهرستان سراوان بالغ بر 28 هزار دانش آموخته دانشگاهی داریم که آمار قابل توجهی است که در کارشناسی ارشد می‌توان اذعان داشت به نرم کشوری رسیده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: در حوزه بهداشت، در سراوان دارای یک بیمارستان هستیم که در سال 49 افتتاح شده و 25 تخت خواب بوده و به مرور زمان تبدیل به 75 تخته خواب شده و مورد پذیرش بیماران سه شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان است که بالغ بر 350 هزار نفر را سرویس دهی می‌کند که ظرفیت ارائه خدمات به این جمعیت را ندارد که نیاز مبرم به افتتاح و راه‌اندازی بیمارستان 200 تخت خوابی است.

وی ابراز داشت: در حوزه برق بالغ بر 95 درصد شهرستان سراوان تامین برق شده که در توسعه شبکه برق در روستاها و شهرها با مشکلاتی روبرو هستیم، بالغ بر3 هزار و 725 مسکن احداث شده در روستاها منتظر انشعاب برق هستند، 2 هزار و 185 واحد مسکن مهر محله‌ای در حوزه شهری داریم که صرفا منتظر توسعه برق هستند که مساعدت مسئولان را می‌طلبد.

خالقی خاطرنشان کرد: در حوزه آب شهری، پنج شهر ظرفیت آبی دارند و آنچه برای شهرستان احساس مشکل می‌کند در واقع تامین آب است که لازم است مسیر شمس آباد که از مسیر لوله 400 استفاده می‌کند ارتقاء یافته و به دو برابر تعریف شود.

این مسئول افزود: همچنین برای تامین آب دو پیشنهاد برای مطالعه داریم که تامین آب شهر سراوان و جالق از آب دشت مکسوخته و روتک انجام شود، با توجه به اینکه در حال حاضر آب تبدیل به یک باتلاق به عمق 3 در 5/4 کیلومتر شده و برای طولانی مدت بحث تامین آب را از سد ماشکید سفلی را که یک مهم است به عنوان پیشنهاد دیگر مطرح می‌کنیم.

فرماندار سراوان اضافه کرد: در بحث شاخص آب روستایی از روستاهای شهرستان‌های همجوار پایین‌تر هستیم و نیاز داریم از مجموع 315 روستایی که بالای 20 خانوار داریم و هم اکنون 134 روستا تامین آب شده، تامین آب شوند.

وی افزود: در حوزه آب منطقه‌ای بحث مطالعه آب روتک به مکسوخته انجام شود زیرا در کشاورزی منطقه موثر و مهم است

وی گفت: در حال حاضر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اقدامات توسعه کشاورزی و دامداری به خوبی انجام شده به گونه‌ای که در بحث کشاورزی در سال جاری و سال گذشته ظرفیت قابل توجهی را داشته‌ایم.

ظرفیت گلخانه‌های سراوان هشت برابر افزایش داشته است

خالقی اذعان داشت: در بحث گلخانه‌ای ظرفیت شهرستان سراوان در مقایسه با دو سال گذشته به هشت برابر رسیده و در حوزه دامپروری نیاز به کشتارگاه صنعتی دام و طیور است که با توجه به ظرفیت شهرستان بیش‌بینی و دایر شود که در برنامه پنجم قرار دارد که تولید از 2 هزار تن به 6 هزار تن افزایش پیدا کند.

فرماندار سراوان ادامه داد: در حوزه شهر و شهرداری‌ها نیاز به تامین اعتبار و مساعدت است که بتوانند پروژه‌های خود را براساس برنامه انجام دهند، می‌توان گفت نیازمندی شهرستان به 2 هراز تن قیر است که امیدواریم در دستور قرار گیرد.

این مسئول اذعان داشت: در حوزه سوخت وجود انبار ذخیره سوخت یکی از نیازهای این شهرستان است که می‌تواند نیازهای دو شهرستان مجاور را تامین کند.

وی متذکر شد: مردم شهرستان سراوان با روی کار آمدن دولت یازدهم به آینده امیدوار هستند تا با همدلی آحاد مردم به ویژه علما، معتمدان و جوانان با توجه به اعتمادی که به دولت تدبیر و امید دارند به آن جامعه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول