اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دیلم:

الگودهی از رموز موفقیت انقلاب اسلامی است

امام جمعه دیلم گفت: الگودهی و الگوپذیری از رموز موفقیت انقلاب اسلامی است.

الگودهی از رموز موفقیت انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسینی‌بوشهری صبح امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر در سالن پیامبراعظم(ص) دیلم اظهار داشت: رمز موفقیت هر انقلاب در دو چیز نهفته است یکی در نهادینه‌ شدن اهداف و آرمان‌های یک انقلاب و دیگری در الگودهی و الگوپذیری آن انقلاب، که این دو گزینه در مورد انقلاب ما محقق شده است.

امام جمعه دیلم اضافه کرد: هر انقلاب در دنیا رنگ و صبغه‌ای دارد، بعضی جنبه آزادی‌خواهی، بعضی اقتصادی و اصلاح‌طلبانه و استقلال‌طلبی و مذهبی و انقلاب ما از همه این ویژگی‌ها برخوردار بوده و هست.

حسینی‌بوشهری اضافه کرد: مردم هم به دنبال آزادی بودند و هم اقتصاد آنها به تاراج رفته بود و هم به دنبال اصلاحات بودند.

امام جمعه دیلم افزود: کشور ما به شدت وابسته بود و نمادهای مذهب در حال تهدید قرار داشت که تمام مطالبات این ملت در برپایی نظام اسلامی ظهور و بروز پیدا کرد.

وی تصریح کرد: از نظر اسلامیت ما افتخار داریم که منادی اسلام ناب محمدی به رهبری یک عالم و فقیه جامع‌الشرایط یعنی ولی‌فقیه و نایب برحق امام زمان(عج) حضرت امام خامنه‌ای هستیم که این یکی از یادگارهای امام راحل به شمار می‌رود. 

وی یادآور شد: بعد دوم این انقلاب نقش مردم بود که در قالب جمهوریت نظام متبلور یافت و نظام ما مبتنی بر آراء این ملت از بالاترین تا پایین‌ترین مسئولیت را مردم مستقیم یا غیرمستقیم اتنخاب می‌کنند.

حسینی‌بوشهری ابراز داشت: بازدید مسئولان ارشد نظام از شهرها و روستاها از برکات نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا و در واقع چهره ارتباطی مسئولان با مردم است.

وی افزود: انتخابات پی‌درپی که در نظام اسلامی صورت گرفت هر بار مردم به اقتضا، گزینه‌ای را انتخاب کردند و امروز مردم ما خط اعتدال و تدبیر و امید را انتخاب کردند که طلایه‌دار این خط یک عالم، مدیر و مدبر، درد آشنا و آزموده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرزند انقلاب یعنی جناب آقای دکتر روحانی است.

امام جمعه دیلم در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد: دیپلماسی فعال و تشنج‌زدایی در صحنه بین‌المللی و خارجی در عین حفظ حقوق ملت و حرکت کردن در خط اعتدال، وجه رئیس‌جمهور محبوب و مردمی است.

وی تاکید کرد: همگان باید این راه را که همانا راه اسلام و انقلاب و رهبری است تقویت کنند و از هرگونه حرکت بازدارنده و افراطی بپرهیزند.

حسینی‌بوشهری افزود: مردم ما با آگاهی و بسترسازی که رهبر آگاه انقلاب ایجاد کرد این گزینه را انتخاب کردند و همه گروه‌ها و چهره‌ها و احزاب باید این دولت را یاری و به رای و نظر مردم و حسن نیت رهبری انقلاب بر این دولت احترام بگذارند و حمایت کنند.

وی بیان داشت: البته انتقاد به شرط دیدن نکات مثبت و در جهت سازندگی مورد ستایش خواهد بود.

وی ادامه داد: چهره‌ای مردمی، دانا، متعهد و علاقه‎مند به اسلام و معتقد به ولایت فقیه و راه شهدا و آرمان‌‎های حضرت امام و تابع مقام معظم رهبری دکتر سالاری که فرزند این مرز و بوم و این استان است امروز سکانداری امر دولت در این استان را برعهده گرفته که این افتخار خدمتگزاری را تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه دیلم افزود: مردم دیلم مردمی متعهد به انقلاب و اسلام که به‌حق‌ لقب دارالمومنین را به خود اختصاص داده‌اند و در شرکت در صحنه‌های انقلاب، دفاع مقدس و صحنه‌های مختلف و مراسمات مذهبی زبانزد عام و خاص‌اند.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول