اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره استاندارد استان قزوین خبر داد

حضور بازرسان استاندارد در نمایشگاه قزوین

مدیرکل اداره استاندارد استان قزوین از حضور بازرسان استاندارد در نمایشگاه لوازم خانگی، صوتی و تصویری قزوین خبر داد.

حضور بازرسان استاندارد در نمایشگاه قزوین

محمود طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بازرسان این اداره کل به طور سرزده از غرفه‌های عرضه مستقیم کالا که در هفته اول بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برپا بود، بازدید به عمل آوردند.

وی بیان داشت: در بین کالاهای عرضه شده و مشمول استاندارد اجباری موجود در نمایشگاه، یک قلم کالای غیر استاندارد شامل شیرآلات بهداشتی با نام تجاری «وانا» مشاهده شد که ضمن اخطار به مسئول غرفه مربوط، از ادامه عرضه و فروش آن نیز جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل اداره استاندارد قزوین همچنین به همشهریان توصیه کرد هنگام خرید به علامت استاندارد روی کالا توجه کنند و در صورت مشاهده و فروش هرگونه کالای غیراستاندارد، شماره ردیابی واحد صنفی را به شماره پیامک 1000001517 ارسال کره و یا با تلفن 1517 به این اداره کل اطلاع دهند.

آغاز چهارمین نوبت آزمون دوره‌ای پمپ‌های بنزین و گازوئیل در قزوین

سید محمدرحیم خالقی معاون ارزیابی انطباق اداره استاندارد قزوین نیز از آغاز چهارمین نوبت آزمون دوره‌ای پمپ‌ها و نازل‌های عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه بنزین و گازوئیل در سطح استان قزوین از ابتدای بهمن ماه سال جاری خبر داد.       

خالقی بیان داشت که در طی سه نوبت آزمون دوره‌ای که از ابتدای سال جاری انجام شده است، بیش از دو هزار و 800 نازل در بیش از 70 جایگاه استان مورد آزمون قرار گرفته و نازل‌های مطابق با استاندارد، با الصاق برچسب علامت‌گذاری شده‌اند.

لازم به ذکر است نظارت بر صحت کار وسایل سنجش و توزین از جمله پمپ‌های عرضه بنزین و گازوئیل بر اساس قانون بر عهده سازمان ملی استاندارد بوده و هدف از انجام آزمون، حفظ و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان عنوان شده است.

شروع آزمون دوره‌ای وسایل سنجش و توزین سبک در بویین زهرا و آبیک

مجید مرشد عباسی رئیس اداره اوزان و مقیاس‌های استاندارد قزوین نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس عنوان کرد: آزمون دوره‌ای وسایل سنجش و توزین سبک در شهرستان‌های بویین زهرا و آبیک آغاز شد.         

وی اعلام کرد: آزمایش‌گران با بررسی و آزمایش وسایل سنجش و توزین سبک، در صورت تأیید صحت کار و عملکرد آنها گواهینامه آزمون دوره‌ای برای وسایل صادر کرده و با الصاق برچسب آنها را علامت‌گذاری می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: تاکنون این آزمون توسط شرکت مجری دارای تأیید صلاحیت در شهرهای قزوین، الوند، محمدیه، بیدستان و اقبالیه انجام شده است.

انتهای پیام/2667/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول