اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکمیته امداد شهرستان ابهر خبر داد

احداث، مرمت و بهسازی 44 پروژه عمرانی در ابهر از محل زکات

مدیرکمیته امداد امام خمینی شهرستان ابهر از احداث، مرمت و بهسازی 44 پروژه عمرانی در این شهرستان از محل زکات جمع‌آوری شده و همچنین سیاست‌های تشویقی اختصاص یافته به آن خبر داد.

احداث، مرمت و بهسازی 44 پروژه عمرانی در ابهر از محل زکات

محسن داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از مسائل مورد تاکید در دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب برکت مال می‌شود، اضافه کرد: انجام این فریضه دینی پاداش اخروی را به همراه دارد.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به آثار و نتایج مثبت پرداخت زکات در جامعه دینی و اسلامی اذعان داشت: محرومیت‌زدایی، کمک به خانواده‌های نیازمند و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم از نتایج پرداخت زکات است.

این مسئول در ادامه با اشاره به جمع‌آوری بیش از 20 میلیارد ریال زکات در شهرستان ابهر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل رشد پرداخت زکات در این شهرستان تبلیغ و اطلاع‌رسانی مبلغان در شهرها و روستاها است.

وی همچنین به تخصیص 2 میلیارد و 140 میلیون ریال سیاست تشویقی برای زکات پرداخت شده در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این مبلغ برای احداث، مرمت و بهسازی 44 پروژه عمرانی هزینه می‌شود. از مهم‌ترین مبالغ هزینه‌کرد این مبلغ ساخت حوزه عملیه برای شهرهای هیدج و ابهر است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر در پایان به سایر موارد هزینه‌کرد زکات نیز اشاره داشت و گفت: احداث مسجد، غسالخانه، پل برای عبور و مرور عمومی، روشنایی معابر، رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان همان منطقه‌ای که زکات پرداخت کرده‌اند، از موارد هزینه‌کرد زکات است.

این مسئول در ادامه از جمع‌آوری 21 میلیون ریال کمک مردمی در قالب طرح حج فقرا در شهرستان ابهر خبر داد و بیان کرد: مقرر است با برنامه‌ریزی‌های لازم این مبلغ در راستای اعزام مددجویان به مرقد مطهر امام رضا (ع) هزینه شود.

وی به اهداف اجرای طرح حج فقرا اشاره کرد و اذعان داشت: تعمیق باورهای دینی در بین جامعه هدف از طریق اعزام آنها به مشهد مقدس، قم و جمکران، آشنایی بیشتر مددجویان سیره ائمه معصومان (ع) و تجدید روحیه مددجویان از جمله اهداف اعزام مددجویان به مکان‌های مقدس از محل کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب حج فقرا است.

انتهای پیام/73005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول