اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی:

باید در جشنواره فیلم فجر توجه بیشتری به مشهد می‌شد

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: در جشنواره فیلم فجر و اعطای سهمیه‌ها باید به استان‌هایی مثل خراسان رضوی و به‌خصوص شهر مشهد که پایگاه سینمایی است، توجه ویژه شود.

باید در جشنواره فیلم فجر توجه بیشتری به مشهد می‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد رفائی عصر امروز در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد در محل سینما هویزه و در جمع خبرنگاران جشنواره فجر در واقع برآیند تولید یک‌ساله سینمای کشور است و هرچقدر فیلم‌ها از کیفیت بهتری برخوردار باشند نشانگر این است که در آن سال سینماگران ما با آرامش و فراغ خاطر توانسته‌اند کار کنند.

وی اظهار داشت: امسال شاهد رشد تعداد و کیفیت فیلم‌ها بوده‌ایم اما در بحث نمایش فیلم بی‌توجهی انجام شده و آن اینست که نگاه یکسانی به تمامی استان‌ها شده است لذا باید استان‌ها از نظر جمعیت رتبه‌بندی شوند و به استان‌هایی مثل خراسان رضوی و به‌خصوص شهر مشهد که پایگاه سینمایی است توجه ویژه شود.

رفائی ادامه داد: برای این امر باید سالن‌های بیشتری برای پخش فیلم در اختیار مردم مشهد قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در خصوص  بهبود روند جشنواره سال آینده اظهار داشت: قطعا سالن‌ها باید در سال آینده افزایش یابد و با این کار یک آرامشی برای مخاطبان ایجاد کنیم تا دغدغه بلیت و صف‌های طولانی را نداشته باشند و مشکلات خرید بلیت اینترنتی هم باید در دستور کار آینده قرار گیرد.

رفائی با بیان اینکه عدم هماهنگی در برنامه‌ریزی‌ها بین مشهد و تهران مشکل آفرین بود، بیان داشت: باید پس از اتمام جشنواره روند آن مورد ارزیابی قرار گرفته و در سال آینده سعی کنیم نقاط ضعف کم‌رنگ شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی تأکید کرد: اگر یک مجموعه و دبیرخانه دائمی در تهران داشته باشیم در این صورت تا حد زیادی مشکلات رفع خواهد شد.

وی افزود: در بسیاری از نقاط دنیا یک فرد برای سال‌های زیادی دبیر جشنواره باقی می‌ماند و این عوض شدن‌های دائمی مشکل اصلی ناهماهنگی‌هاست.

رفائی ادامه داد: همچنین استان‌ها باید درجه‌بندی شوند و این رتبه‌ها در سهمیه‌بندی فیلم‌ها به استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول