اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع فجر/269

حسینی: حضور در راهپیمایی 22 بهمن فرستادن پیام ناکارآمدی تحریم‌هاست

امام جمعه جوادآباد گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان نشان می‌دهد که تحریم‌ها هیچ اثری نداشته است.

حسینی: حضور در راهپیمایی 22 بهمن فرستادن پیام ناکارآمدی تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا در ارتباط با سبک زندگی اسلامی در خانواده و تربیت فرزندانی صالح که دین اسلام اظهار داشت: دین اسلام وظایفی را بر عهده پدر و مادر نسبت به فرزندان گذاشته است که انتخاب نام نیک، تغذیه با شیر مادرِ با ایمان، محبت به فرزند، اهمیت دادن به نماز فرزندان و آموزش قرآن از جمله این وظایف است.

امام جمعه جوادآباد همچنین با تبریک ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) گفت: دوران امامت امام عسکری (ع) دوران حساس و متفاوتی بود. امام از جوانی تحت نظر خلفای جور عباسی قرار داشته‌اند تا جایی که از 15 سالگی و در زمان حیات پدر بزرگوار خویش نیز به زندان برده شدند اما آن امام رسالت خویش را به انجام رساندند و شیعیان را برای امامت و غیبت امام زمان (عج) آماده ساختند و حدود 260 شاگرد برای حفظ فقه و تشیع و اندیشه ناب اسلام تربیت کرد.

وی در ادامه با تسلیت وفات حضرت معصومه (س) گفت: ایشان بانویی سخنور، معلمی توانا و در زهد و تقوا برجسته بود. حضرت معصومه (س) یک سال پس از ورود برادرش به خراسان به قصد دیدار وی از مدینه به سمت خراسان حرکت کرد. اما پس از حوادثی که در شهر سامرا برای آن حضرت پیش آمد بیمار شد. چون حضرت معصومه از شرافت و فضیلت شهر قم احادیثی را از پدران خود شنیده بود عزم این شهر کرد و پس از 17 روز توقف در قم به ملکوت اعلی پیوست.

حسینی با اشاره به شنبه 19 بهمن ماه اعلام همبستگی همافران با انقلاب اسلامی ایران و دیدار تاریخی آنان با حضرت امام خمینی (ره) در سال 57 و روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: این روز در تاریخ حماسه‌های قهرمانان نیروی هوایی فراموش‌نشدنی شد. روزی که دلاوران ارتش اسلام در نیروی هوایی از ستم و بند طاغوت جدا شده و پیوستگی رسمی خود را به امام خمینی (ره) و نهضت اسلامی‌شان به طور صریح و علنی و در کمال شجاعت ابراز کردند.

امام جمعه جوادآباد عنوان کرد: این بیعت پرشور نقش ارزنده‌ای در همبستگی ارتش به‌ویژه نیروی هوایی با ملت انقلابی ایران داشت و زمینه اضمحلال رژیم ستم‌شاهی را بیش از پیش فراهم ساخت و کمر دستگاه طاغوت را شکست.

وی ادامه داد: این احساس تعهد، موقع‌شناسی و دشمن‌شناسی در یک بزنگاه تاریخی از افتخارات نیروی هوایی ارتش بود که همه باید این احساس تعهد را نسبت به خطوط قرمز انقلاب داشته باشیم و موقع‌شناس و دشمن‌شناس باشیم تا همیشه عزت‌مند زندگی کنیم.

حسینی با اشاره به 21 بهمن ماه سالروز شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) توسط مردم در سال 57 بیان داشت: رژیم پهلوی در آن ایامی که حضرت امام به ایران بازگشته بودند توطئه‌های زیادی برای شکست انقلاب طراحی کرده بود که یکی پس از دیگری مثل طرح ترور امام به شکست انجامید.

امام جمعه جوادآباد با اشاره به 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سقوط نظام شاهنشاهی در سال 57 گفت: همان‌طور که می‌دانید این روزها و در پی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تهران به مرکز توجهات کشورها و سفر هیئت‌های کارشناسی و اقتصادی خارجی برای مذاکره و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است و از طرفی بخشی از تحریم‌های اقتصادی کشورمان از سوی غرب رفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاقات پیروزی‌هایی را به ملت ایران نوید می‌دهد، عنوان کرد: اما آمریکا و غرب نمی‌خواهند این‌طور باشد بنابراین مرتب به یاوه‌گویی می‌پردازند مانند اینکه ما فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در جا خشکاندیم در حالی که اوباما گفت نمی‌توانیم فعالیت‌های هسته‌ای ایران را متوقف کنیم و یا اینکه همه گزینه‌های روی میز است در حالی که جنگ هشت روزه یادشان رفته و یا اینکه تحریم‌های ما بر ایران اثر گذاشته است.

امام جمعه جوادآباد با اشاره به شکوه راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: در این راهپیمایی مردم می‌آیند بگویند تا وقتی که فتنه و فتنه‌گر و حامی فتنه باشد ما در صحنه هستیم.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اعلام می‌کنند به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی از حقوق مسلم خود کوتاه نخواهند آمد و راهپیمایی که مردم می‌آیند که بگویند تحریم‌ها ما را به زانو در نخواهد آورد و ما را از نظام و ولایت جدا نخواهد کرد و دشمنی‌های آمریکا را از یاد نخواهیم برد و آمده‌ایم پاسخ یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی را با مشت‌های گره کرده بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌آیند تا بگویند ما این انقلاب را و این نظام را با تمسک به راه و منویات امام و رهبری با بصیرت و شور و شعور حسینی حفظ خواهیم کرد و تحویل امام زمان (عج) خواهیم داد.

انتهای پیام/2462/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول