اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاونت پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان:

پیشرفت نیروی هوایی ایران جهانیان را متعجب کرده است

جانشین معاونت پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: میزان پیشرفت ایران در نیروی هوایی در طول چند دهه گذشته زمینه‌ساز شگفتی جهانیان شده است.

پیشرفت نیروی هوایی ایران جهانیان را متعجب کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، احمد احمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار داشت: 19 بهمن سال 57 تعداد قابل توجهی از پرسنل نیروی هوایی در حرکتی شایسته و ماندگار با حضور در مدرسه رفاه نسبت به بیعت با امام خمینی(ره) اقدام کردند.

وی بیان داشت: انجام این حرکت تاریخی خشم فرماندهان نظامی رژیم طاغوت را به همراه داشت و زمینه مشکل‌آفرینی‌ها متعدد گارد شاهنشاهی را برای نیروی هوایی ایجاد کرد.

جانشین معاونت پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان با اشاره به اینکه سران نظامی رژیم شاه درصدد تکذیب دیدار عوامل نیروی هوایی با امام خمینی(ره) تلاش می‌کردند، افزود: پس از انتشار عکس این دیدار تاریخی در عصر روز 19 بهمن از سوی روزنامه کیهان واقعیت این دیدار بزرگ برای همگان آشکار شد.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در دیدار با عوامل نیروی هوایی گفت: امام خمینی(ره) در آن دیدار از پرسنل نیروی هوایی به عنوان سربازان امام زمان(عج) یاد کردند و از برپایی حکومت اسلامی در ایران خبر دادند.

احمدی با اشاره به اینکه حرکت تاریخی و ماندگار پرسنل نیروی هوایی برای همیشه ایام در تاریخ ایران اسلامی جاودانه شده است، افزود: امام خمینی(ره) سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از بیعت پرسنل نیروی هوایی در فضای خفقان حاکم بر جامعه با آرمان‌های انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت معنوی بزرگ یاد کردند و بر همین اساس این روز بزرگ به عنوان روز نیروی هوایی در تقویم کشور به ثبت رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های گسترده نیروی هوایی در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: حمله 140 فروند هواپیما در مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ تحمیلی مشت محکمی بر دهان دشمنان کشور بود که با درایت و هوشمندی پرسنل نیروی هوایی محقق شد.

جانشین معاونت پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان با اشاره به اینکه آموزش دوره‌های خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بر عهده این یگان نظامی قرار دارد، اضافه کرد: تحقق این امر زمینه جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور را ایجاد کرده است.

وی در ادامه با تشریح میزان توسعه‌یافتگی ایران طی چند دهه گذشته در صنعت هوایی بیان داشت: ساخت هواپیمای صاعقه، آذرخش، پی سی7، انواع شبیه‌سازهای هواپیمای شکاری‌، ترابری، آموزشی، انواع موشک‌های کوتاه‌برد، دوربرد و بالستیک، انواع رادارهای حساس کوتاه‌برد و دوربرد، تجهیزات جنگ الکترونیکی و لیزری و قطعات پیچیده و حساس پرنده‌های شکاری و بمب‌افکنی از بارزترین مصادیق توانمندی پرسنل نیروی هوایی در حراست از ایران اسلامی به شمار می‌رود.

احمدی اضافه کرد: صلابت و ایستادگی صنعت هوایی کشور مرهون شهیدان والامقامی همچون ستاری، یاسینی، اردستانی، بابایی، ابوعطا، میرعسکری، نادری، معروفی، حسین‌زاده، یاوری، فصیحی و کریمایی است که با اهدای خون پاک خود لحظه‌ای از حراست حریم هوایی ایران غفلت نکردند.

انتهای پیام/63011/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول